Accions educatives per enfortir l’aprenentatge de l’alumnat en situació de pobresa infantil
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2024-05Resumen
Rivas (2008) exposa que des d'una perspectiva d'inclusió, s'entén que les principals
barreres que afecten l'aprenentatge i la participació de les i dels estudiants no es
troben en les seves característiques personals o socials, sinó que es deuen
principalment a les dinàmiques estructurals i operatives de les institucions educatives i
del sistema educatiu en conjunt. El present Treball de Fi de Grau té com a objectiu
conèixer les accions educatives que es duen a terme per l'aprenentatge dels infants en
situació de pobresa. Per aconseguir respondre a aquest objectiu s'ha realitzat un
estudi de cas de tipus qualitatiu, en el qual s'han recollit dades mitjançant l’anàlisi de
documentació, l'observació i entrevistes a sis professionals d'un centre educatiu.
Aquest centre destaca per la implementació d'estratègies educatives incloent suport
econòmic, itineraris educatius personalitzats, i col·laboracions amb organitzacions
externes. Així doncs, en aquest treball es fa una aproximació a la realitat social que
viuen els infants en situació de vulnerabilitat i com l'escola esdevé un lloc on trobar
l'equitat educativa.
Rivas (2008) argues that from an inclusion perspective, the main barriers affecting the
learning and participation of students are not found so much in their personal or social
characteristics but are mainly due to the structural and operational dynamics of
educational institutions and the education system as a whole. The present Final
Degree Project aims to learn about the educational actions that are carried out for the
learning of children in poverty situations. To attain this objective, a qualitative case
study has been carried out, in which data have been collected through the analysis of
documentation, observation and interviews with six professionals from a school. This
centre stands out for the implementation of educational strategies, including financial
support, personalized educational itineraries, and collaborations with external
organizations. Thus, this work approaches the social reality experienced by children in
situations of vulnerability and how the school becomes a place where educational
equity can be found.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Infants pobres
Aprenentatge
Páginas
147 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2023-2024
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats