La vida d’un infant amb trastorn de l’espectre autista. La importància del treball interdisciplinari pel diagnòstic i tractament del TEA.
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2024-05-08Resumen
El Trastorn de l'Espectre Autista (TEA) és un trastorn del neurodesenvolupament
caracteritzat fonamentalment per la seva dificultat en la interacció social i la
comunicació, juntament amb una sensibilitat sensorial atípica i la manifestació de
patrons comportamentals repetitius.
La seva prevalença ha experimentat un augment gradual a les darreres dècades,
generant una creixent necessitat a la nostra societat d'entendre aquest fenomen,
desenvolupar estratègies d'abordatge i proposar un tractament adequat des dels
diversos àmbits de la salut per a les persones afectades pel TEA.
La detecció precoç d'aquest trastorn revesteix una importància crítica, ja que permet
implementar un avantatge més ampli d'estratègies que puguin ajustar-se a les
necessitats individuals de les persones amb TEA i els seus familiars.
Autistic Spectrum Disorder (ASD) is a neurodevelopmental disorder characterized
primarily by difficulty in social interaction and communication, along with atypical
sensory sensitivity and the manifestation of repetitive behavioral patterns.
Its prevalence has experienced a gradual increase in recent decades, generating a
growing need in our society to understand this phenomenon, develop coping
strategies and propose appropriate treatment from the various areas of health for
people affected by TEA.
Early detection of this disorder is critically important, as it allows for the
implementation of a broader advantage of strategies that can be tailored to the
individual needs of individuals with ASD and their families.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Trastorns de l'espectre autista
Estratègies d'aprenentatge
Páginas
66 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2023-2024
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en Psicologia [196]
Derechos
Tots els drets reservats