EFL teaching strategies in 6th grade primary education
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2025-01Resumen
This study examines the teaching strategies used by English as a Foreign Language (EFL)
in-service teachers in sixth-grade primary school classrooms. The primary objective of this
piece of research is to gather, analyze, and discuss the perspectives of some primary school
EFL teachers and their students on the most frequently utilized classroom strategies for
teaching English. Data collection was conducted through surveys designed by the author,
which were distributed to both teachers and their students to obtain and analyze their
responses. The findings aim to shed light on the alignment and differences in perceptions
between teachers and students of regular EFL teaching practices within this educational
context.
Aquest estudi examina les estratègies d’ensenyament utilitzades pels professors d’anglès com
a llengua estrangera (EFL) a les classes de sisè de primària. L’objectiu principal d’aquesta
recerca és recollir, analitzar i debatre les perspectives de quatre professors d’EFL en educació
primària i dels seus alumnes sobre les estratègies d’ensenyament de l’anglès més utilitzades a
l’aula. La recollida de dades es va dur a terme mitjançant enquestes dissenyades per l’autor,
que es van distribuir tant als professors com als seus alumnes per obtenir i analitzar les seves
respostes. Les conclusions tenen com a objectiu aclarir el grau d’alineació i les diferències en
les percepcions entre mestres i alumnes sobre les pràctiques recurrents d’ensenyament d’EFL
en aquest context educatiu.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Inglés
Palabras clave
Educació primària
Estratègies didàctiques
Páginas
36 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats