El desenvolupament professional dels docents novells en educació física: identitat professional, gestió d'aula i suport institucional a les primeres experiències docents
Author
Other authors
Publication date
2025-01-20Abstract
En aquesta recerca exploro l'impacte de la primera experiència docent en professorat novell d'educació física a secundària, centrant-me en els reptes pedagògics, emocionals i organitzatius que enfronten les estratègies aplicades per fer-hi front i les oportunitats de creixement professional que es deriven d'aquesta etapa. La recerca s’ha basat en una metodologia qualitativa, utilitzant entrevistes semiestructurades amb dos docents novells. Les respostes es van categoritzar en quatre grans àrees: identitat professional docent, desenvolupament professional, gestió d’aula i suport institucional. Els resultats indiquen que, durant els primers mesos, els docents afronten dificultats significatives relacionades amb la gestió de l'aula i la necessitat d'adaptar-se a entorns educatius formals. També es destaca l'impacte del suport institucional, on la presència o absència de mentoria afecta la seva adaptació i confiança. Les conclusions assenyalen que, tot i els reptes inicials, l’experiència pràctica contribueix de manera substancial a la construcció de la identitat professional i al desenvolupament de competències docents clau.
Paraules clau: Docents novells, educació física, gestió d’aula, identitat professional docent, desenvolupament professional, suport institucional, mentoria.
In this research, I explore the impact of the first teaching experience on novice physical education teachers in secondary education, focusing on the pedagogical, emotional, and organizational challenges they face, the strategies they employ to address these challenges, and the opportunities for professional growth that arise from this stage. The research is based on a qualitative methodology, using semi-structured interviews with two novice teachers as the primary data collection tool. The responses were categorized into four main areas: professional teacher identity, professional development, classroom management, and institutional support. The results indicate that, during the initial months, teachers face significant difficulties related to classroom management and the need to adapt to formal educational environments. The study also highlights the impact of institutional support, where the presence or absence of mentorship affects their adaptation and confidence. The conclusions suggest that, despite the initial challenges, practical experience substantially contributes to the construction of professional identity and the development of key teaching competencies.
Key words: Novice teachers, physical education, classroom management, professional teacher identity, professional development, institutional support, mentorship.
Document Type
Master's final project
Document version
Tutor: Joan Arumí Prat
Language
Catalan
Keywords
Educació física -- Educació secundària obligatòria
Professors d'educació secundària
Pages
45 p.
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca