Visualitzant per matèria "Cooperació educativa"
Ara mostrant els elements 1-20 de 20
-
Anàlisi de l'etapa d'introducció del programa CA/AC a centres del Berritzegune de Guipúscoa
(2011-11-09)Aquest estudi presenta els diferents àmbits d’actuació que composen el Programa CA/AC així com l’explicació de les etapes d’implementació d’aquest programa en la seva modalitat B. Aquesta modalitat ... -
L' Aprenentatge cooperatiu a l'educació infantil com a eina inclusiva a l'escola rural
(2013-05-17)El treball cooperatiu és una bona eina per a la inclusió a l’aula. La investigació parteix de l’educació inclusiva per afirmar que l’estructura de l’activitat de forma cooperativa afavoreix les relacions ... -
Aulas inclusivas y aprendizaje cooperativo
(2012)Educación inclusiva y aprendizaje cooperativo son dos conceptos distintos pero estrechamente relacionados: las aulas inclusivas requieren una estructura cooperativa de la actividad, y educar los ... -
La "construcció" de la "vida" dels equips cooperatius d'un aula rural des de la veu de les persones implicades: un estudi de cas longitudinal
(2016-10-14)Aquest estudi es va desenvolupar en un aula rural monograu on es va implementar el Programa “Cooperar per Aprendre / Aprendre a Cooperar”, un programa didàctic inclusiu basat en l’aprenentatge cooperatiu, ... -
"Cooperar per aprendre/Aprendre a cooperar"(Programa CA/AC). Avaluació d'un programa didàctic per ensenyar a aprendre de manera cooperativa
(2010)La present tesi doctoral: "Cooperar per Aprendre/Aprendre a Cooperar". Avaluació d'un programa didàctic per ensenyar a aprendre de manera cooperativa, pretén ésser l'avaluació d'un programa didàctic per ... -
Cuatro equipos, cuatro procesos de cooperación diferentes
(2020)En este capítulo exponemos y confrontamos las diferencias entre el aprendizaje cooperativo y la cooperación. Por un lado, el aprendizaje cooperativo es una estrategia didáctica que se organiza a partir ... -
Efectes d'un procediment de planificació individualitzada en relació a l'accés, progrés i participació en el currículum general, de tres alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu, a l'àrea de matemàtiques
(2010)L'informe de la tesi té com a principal objectiu exposar el procés de recerca seguit en la determinació dels efectes que s'han observat entorn a l'accés, el progrés i la participació dins el currículum ... -
En el buen camino. Colaboración entre maestros e investigadores para la implementación del aprendizaje cooperativo en la educación física de educación primaria
(2024)Propósito. Dada la dificultad existente en la implementación de los Modelo Basado en la Práctica (MBP) en la educación física (EF) expresada en la literatura, se presenta un estudio sobre la aplicación ... -
Estrategia colaborativa para la mejora de la inclusión del alumnado en riesgo de exclusión mediante el aprendizaje cooperativo
(2024)La implementación del aprendizaje cooperativo en el aula no resulta una tarea sencilla, sobre todo, en los casos de los equipos cooperativos en los que hay alumnado en riesgo de exclusión. Los objetivos ... -
El grupo Coop d’Efecte: formación a través del aprendizaje cooperativo
(2020)El Coop d’Efecte es un grupo de trabajo de maestros de primaria de educación física y dos profesores del grupo de investigación de educación física (GREF) de la Universidad de Vic, que tiene, a partir ... -
La inclusió a l'aula a través de l'aprenentatge cooperatiu i "l'emoció de conèixer" : anàlisi de la incidència de les estructures cooperatives d'aprenentatge i del projecte amb "l'emoció de conèixer” a partir de dos anàlisi de casos
(2013-05-17)Aquest document vol exemplificar com mitjançant l’aplicació d’estratègies metodològiques inclusives concretes es pot millorar la situació d’inclusió de dos infants en les seves aules ordinàries. Per tal ... -
L'avaluació dels aprenentatges dels alumnes durant el procés d'innovació i millora de les pràctiques educatives inclusives
(2018-09-14)L’objecte d’estudi d’aquesta investigació és el canvi de les pràctiques avaluatives dels docents que estan immersos en processos d’innovació de la seva pràctica educativa vinculada a tres eixos: ... -
L'avaluació en contextos educatius d'aprenentatge cooperatiu on s'implementa el Programa CA/AC: cooperar per aprendre, aprendre a cooperar
(2016-10-07)Aquesta tesi doctoral té com a finalitat l’estudi de les pràctiques avaluatives de docents d’educació infantil, primària, secundària obligatòria i secundària postobligatòria que implementen un programa ... -
La lectura compartida: una eina per l'aprenentatge de la lecto-escriptura en equips cooperatius
(2013-05-17)L’estudi de cas que es presenta l’hem realitzat a Cicle inicial (CI) de l’escola els Castanyers de Viladrau. Hem portat a terme un projecte per tal d’estudiar la lectura compartida tot utilitzant ... -
Motivació, expectatives i aprenentatge cooperatiu en una escola inclusiva
(2012-07-26)El significatiu nombre d’alumnes que tenen un baix rendiment acadèmic amb el conseqüent fracàs escolar, i la reflexió sobre la pròpia pràctica professional, porta inexcusablement a qüestionar-nos, com ... -
Un programa para cooperar y aprender
(2012)Más de 300 centros de Educación Infantil, Primaria y ESO aplican el Programa Cooperar para Aprender/Aprender a Cooperar (CA/AC), que forma y asesora al profesorado para enseñar al alumnado a ... -
Proposta d'intervenció educativa per millorar la cohesió de grup
(2014-05)En el present treball s’investiga la influència de les dinàmiques i activitats de grup, com a basa de l’aprenentatge cooperatiu, en la millora de la cohesió de grup. Es realitza una intervenció educativa ... -
Retos de futuro
(2012)Distintos centros que aplican el Programa CA/AC plantean, en cinco talleres, cuestiones como la implicación de las familias o la participación del alumnado con barreras de aprendizaje. Reflexionan ...