dspace.uvic.cat
    • English
    • català
    • Castellano
  • Castellano 
    • Català
    • English
  • Login
Listando por materia 
  •   Principal
  • Listando por materia
  •   Principal
  • Listando por materia
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Listando por materia "Motivació"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Ordenar por:

Orden:

Resultados:

Mostrando ítems 1-14 de 14

  • título
  • fecha de publicación
  • fecha de envío
  • ascendente
  • descendente
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Anàlisi de la pràctica educativa d un centre escolar que treballa des de la teoria de les intel·ligències múltiples 

      Mora Centelles, Gemma (2022-05-13)
      L’escola és un reflex de les actuacions i pràctiques de la societat on vivim. En aquest sentit, des dels centres educatius cal educar i vetllar per fer accessible l’aprenentatge i garantir el benestar ...
    • Anàlisi dels efectes sobre l’alumnat d’una experiència gamificada envers la metodologia tradicional 

      Nevado Llamas, Adrián (2021-06-04)
      En aquest treball es porta a terme un estudi comparatiu entre els efectes que provoca l’aplicació d’una model innovador, envers els efectes provocats per una metodologia tradicional. L’objectiu és ...
    • El circ com a alternativa per a tornar a connectar adolescents i joves en el món del lleure i l'activitat física : Identificador de motivadors i barreres per la participació en activitats centrades al circ 

      Solanas Jané, Roger (2015-05)
      Introducció: en una societat on la motricitat queda eclipsada per les noves tecnologies, on les activitats físiques cada vegada es deixen més de banda i on cada vegada són més les activitats individualistes ...
    • Effects of CLIL on the students’ motivation and learning of English as a foreign language 

      Riera Ventura, Laura (2021-05)
      Foreign language learning and proficiency has been widely regarded as being of great importance for students to become competent citizens in a multilingual society. However, several factors might ...
    • Exploring how Gianni Rodari's approach can be used in writing in a foreign language learning 

      Arias Barriocanal, Raquel (2022-05)
      Writing in a foreign language has always been challenging for new learners, mostly young ones. So, the study looks at the approach Gianni Rodari provides in the book The Grammar of Fantasy and what ...
    • From reading to writing: The legend of the serpent of Manlleu 

      Gámiz Molina, Carla (2022-05)
      The aim of the present dissertation is to design a didactic handout to help students learn the writing skill, meaningfully and in a motivating way. The didactic proposal has been created and is based ...
    • Giftedness: Educational needs and strategies to foster motivation in foreign language learning 

      Moreno Gil, Anabel (2021-06)
      Gifted and talented students are often overlooked by our schools. This study aims to shed light on the term gifted and outline some of the strategies and approaches that may be used to foster motivation ...
    • How eTwinning projects enhance children’s motivation on English Language Learning 

      Vilà Vendrell, Marina (2022-01-14)
      The aims of this dissertation are to explore the effects of eTwinning, an innovative way of cooperative learning. In line with this, the present study explores the ways in which eTwinning projects ...
    • Investigating the introduction of non-educative board games in the learning of English as a Foreign Language in Secondary Education 

      Catarecha Abad, Pablo (2021-06-03)
      The aim of the present paper is to investigate the introduction of non-educative board games as a didactic tool in EFL sessions to achieve curricular contents in speaking. In particular, the main ...
    • L'efecte de treballar l'Educació Física i les Matemàtiques conjuntament en l'aprenentatge dels continguts de les dues àrees en nens i nenes d'Educació Primària. 

      Luengo Cervera, Èlia (2022-05-09)
      L’objectiu principal d’aquest estudi és avaluar l’efecte de treballar conjuntament les Matemàtiques i l’Educació Física respecte a l’aprenentatge i la motivació dels continguts de les dues àrees. Per ...
    • Motius (inclusius) pels quals les famílies escullen La Bressola. Estudi de cas: La Bressola del Soler 

      Planellas Alegre, Marina (2022-05-13)
      Aquest treball sorgeix de la necessitat d’investigar sobre les motivacions que tenen les famílies a l’hora de portar els seus infants a les escoles associatives i immersives en català de la Catalunya ...
    • Motius de l’abandonament esportiu dels alumnes d’educació secundària obligatòria de l’institut de Vic 

      Oller Bernal, Sandra (2024-05-10)
      La present investigació aborda les causes d’abandonament esportiu dels estudiants d’ESO de l’Institut de Vic, en el que es destaca la importància de la pràctica esportiva i els beneficis associats, ...
    • Motivation analysis of 4th ESO students in the English classroom: A Case Study 

      Nogué Escorihuela, Bruna (2021-06)
      Recent research on motivation emphasizes the importance of motivational strategies in the English classroom as a major contributing factor to students’ motivation. Consequently, the present study ...
    • The value of drama in English language learning 

      Fernández Abril, Maria (2022-05)
      Teaching and learning English in schools, where the English language is L2, has been a challenge for both students and teachers. As a teacher, explaining the language, understanding it and acquiring ...
      Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya
      Contacto | Aviso legal | Política de cookies | Accesibilidad | Mapa web
      Con la colaboración de
      CSUC
       

       

      Listar

      Todo el repositorioPor comunidades y coleccionesPor fecha de publicaciónPor autoríaPor títuloPor materia

      Mi cuenta

      AccederRegistro
      Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya
      Contacto | Aviso legal | Política de cookies | Accesibilidad | Mapa web
      Con la colaboración de
      CSUC