Browsing by Subject "Igualtat d'oportunitats educatives"
Now showing items 1-16 of 16
-
A voltes amb la coeducació. De la igualtat de gènere a l'educació en la diversitat
(2010)Reflexionem i ens plantegem diferents realitats que reflecteixen mirades diverses sobre les dones, el gènere o les interrelacions entre dones i homes, per centrar-nos en el context educatiu, les ... -
Alliance 3 - School, Family and Community against early school leaving
(2022)This report is an assessment of the training course Preventing and combatting early school leaving, carried by the Alliance 3, that has, as coordination the Catholic Western University (French: Université ... -
Anàlisi de com la mobilització dels recursos que disposa una escola poden determinar practiques educatives més inclusives
(2022)L’atenció educativa inclusiva és un gran repte a la societat i als centres educatius, ja que cada alumne/a és diferent. L’aprenentatge és un procés personalitzat que cada individu realitza des de la ... -
La comunitat gitana i l'educació
(2020-05)Aquest treball intenta mostrar que la comunitat gitana forma part de la nostra societat com una de les principals minories ètniques i poble. A més, aquesta investigació està estretament relacionada ... -
La democracia escolar desde las voces del alumnado: gobernanza y habitanza
(2020)Trazamos el presente capítulo a partir de los resultados de la investigación «Demoskole. Democracia, participación y educación inclusiva en los centros educativos de secundaria», centrada en analizar ... -
L'educació al Brasil: "l'escola pública i l'escola privada"
(2016-01)L’educació és considerada la principal garantia de la conquista de la llibertat i igualtat d’oportunitats a tots els ciutadans, independentment del sexe, ètnia o classe social. Però al Brasil les ... -
Els elements de l'aula multigrau que poden promoure les oportunitats d'aprenentatge
(2020-05)Aquesta recerca és un estudi de cas, que s’ha portat a terme a una escola de Girona on està organitzada amb grups multigrau. És a dir, infants d’edats heterogènies interactuen i aprenen junts dins d’una ... -
"Escoles democràtiques en comú": primeres notes per produir escoles democràtiques a partir de pràctiques comunitzants
(2017)Estem vivint, en paraules de Todorov, un enfrontament entre el neoliberalisme i la democràcia. Davant d’aquest conflicte profund que està soscavant els pilars de la legitimitat de la democràcia ... -
Guidelines for the organization of the training course “Preventing and combatting early school leaving”
(2022)Nowadays the scientists in education, the international organizations, the national educational policies study the subject of early school leaving. Most countries have developed their own national ... -
How Policies of Priority Education Shape Educational Needs: New Fabrications and Contradictions
(2011)This article aims to interpret how different policies of priority education deal with the notions of “educational needs” and “educational inequalities.” Indeed, it is the processes and mechanisms ... -
Impact of COVID-19 inequalities on children: An intersectional analysis
(2023)Societal concerns about the effects of the COVID-19 pandemic have largely focussed on the social groups most directly affected, such as the elderly and health workers. However, less focus has been ... -
Preventing and combatting early school leaving Professional practices in Europe
(2022)Education has now become a right for everyone in Europe, but not all children fit easily into a system. We went from the simple notion of "non-qualification" or "academic difficulty" a few years ago, ... -
Repensar la escuela inclusiva y democrática con las voces del alumnado. Dos estudios de caso
(2025)INTRODUCCIÓN. La investigación educativa evidencia que la democratización de los contextos educativos y la inclusión de todo el alumnado se relacionan con la mejora de las escuelas y dicha mejora con ... -
El repte de la interculturalitat en una aula de P5 d'una escola de màxima complexitat
(2020-05)La diversitat cultural és una realitat a Catalunya, i les escoles han de transmetre als infants els valors i el respecte cap a totes les cultures. Han d’educar a les futures generacions per conviure ... -
Els rols de gènere en l'àmbit de l'educació física
(2010)El projecte Pràctica Bimba és una col·lecció de contes infantils que pretén trencar amb la rigidesa de l’educació dels rols de gènere que anem experimentant en el procés de socialització. Aquesta ...