Docència: Recent submissions
Now showing items 741-760 of 3583
-
La cançó protesta: Desconstrucció del gènere per a la seva aplicació a l'aula de secundària
(2023-06-02)Aquest treball aprofundeix en l’ús de la cançó protesta dins del marc educatiu actual i estudia la seva aplicabilitat a l’ESO (Educació Secundària Obligatòria). La investigació pretén mostrar la ... -
Una perspectiva docent sobre la diversitat de gènere de l'alumnat a educació física en un centre d'educació secundària
(2023-06-01)Aquesta recerca té com a objectiu principal analitzar les perspectives del professorat d’educació física envers la diversitat de gènere de l’alumnat a les seves aules, treballant i interaccionant amb ... -
The impact of feedback in the EFL classroom: A way to improve students' motivation
(2023-06-02)The present study aims to analyze the impact of feedback in the EFL classroom as a tool to enhance students’ motivation. The study also examines how praise can affect students’ motivation and to what ... -
Scaffolded feedback through computer-based tools aiming at reducing public speaking anxiety
(2023-06-01)El present estudi té la intenció de contribuir al desenvolupament d’eines per tal de reduir els nivells d’ansietat als adolescents a l’hora de parlar en públic. L’estudi es va portar a terme en dues ... -
Role-playing games: A motivational tool to help EFL learners develop confidential speaking
(2023-06-02)Even though it is true that the English Language plays a significant role all around the world today, it continues to be one of the most demanding subjects for secondary school students (Rubio and ... -
A study on the effectiveness of teaching connected speech in high school english teaching: Linking and intrusive ‘r’
(2023-06-02)Este trabajo examina cómo se pueden mejorar las habilidades de comprensión auditiva de los estudiantes en los institutos de secundaria mediante la instrucción explícita sobre los fenómenos del discurso ... -
Using students' mother tongue in class: an effective teaching method for ESL classes?
(2023-05-30)ESL teaching has significantly changed over the last decades. The traditional grammar-based method, in which the teacher tended to overuse their students’ mother tongue, has given way to a far ... -
Llegir per viure i créixer. Hàbit lector, foment de la lectura a les escoles i dinamització de la literatura a secundària
(2023-05-01)Resum: El present treball recull un estudi d’investigació dins de l’àmbit de la literatura, sobre l’hàbit lector adolescent i com fomentar-lo. A partir d’un estudi de cas, es presenta una anàlisi del ... -
Millorar la situació social entre l'alumnat de l'aula d'acollida i el seu grup classe: la percussió de carrer com a eina social
(2023-05-01)Resum La present investigació pretén conèixer i millorar la situació social dels i les alumnes nouvinguts/es partícips en un centre educatiu públic català. Tractarà d’endinsar-se a l’aula d’acollida ... -
Les TIC i la producció musical a l'aula: una font inesgotable de recursos
(2023-04-30)La tendència cap a l’ús de de les Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) dintre de l’aula és cada vegada més alta. En un món cada vegada més digitalitzat, emprar aquests tipus d’eines sembla ... -
L'educació emocional dins l'aula de música de secundària
(2023-05-17)Aquesta investigació s’endinsa en el coneixement de l’educació emocional, els seus beneficis i la seva aplicació pràctica dins les aules d’educació secundària, amb l’objectiu de crear un seguit ... -
La ruta dels clàssics: la lectura com a pràctica
(2023-06-02)L’objectiu principal d’aquesta investigació és comprovar l’efectivitat de les rutes literàries per millorar la competència lectora i la literària amb els alumnes de secundària. Mitjançant l’anàlisi ... -
La música com a eina d’acollida i d’inclusió als centres educatius
(2023-06-01)El present treball de fi de màster presenta una proposta reflexiva i una revisió pedagògica sobre la inclusivitat i l’acollida dins de les aules de música a la secundària. Per fer-ho, la proposta ... -
L’oci més enllà d'educar: Les activitats extraescolars en el desenvolupament identitari durant l’adolescència
(2023-06-01)L'adolescència és el període més intersticial en el desenvolupament d'una persona on les activitats del marc educatiu no formal, com ara les extraescolars, propicien la formació d'identitats personals ... -
Introducció a l’entrenament de la força: Situació d’aprenentatge gamificada en Educació Física com a mètode d’aprenentatge significatiu en alumnes de Batxillerat
(2023-05-30)L'objectiu d'aquesta investigació és comparar l'impacte d'una situació d'aprenentatge gamificada en l'assignatura d'educació física en relació amb la capacitat de generar aprenentatge significatiu en ... -
Identificació de l'autoconcepte físic de l'alumnat de secundària i les variables amb més influència sobre aquest actualment
(2023-05-28)L'Autoconcepte Físic dels adolescents s'ha vist afectat en els darrers anys a conseqüència dels canvis socials i l'augment de les noves tecnologies. La influència constant de les xarxes socials i la ... -
Hàbit lector i context digital a l'ESO: reptes i oportunitats
(2023-06-01)Aquest treball és un projecte de recerca en didàctica de la llengua, concretament en l’àmbit de la investigació de la didàctica de la lectura i la comprensió lectora. Pretén copsar i descriure la percepció ... -
Game-based education to improve linguistic competence: an experimental study
(2023-06-15)Desenvolupat en un marc teòric sobre gamificació, en aquest projecte s’ha portat a terme una recerca a Catalunya en un centre de secundària de la comarca del Vallés Oriental per a provar si l’ús de ... -
Female Composers matters! Reelaboració del Llistat d’audicions de la matèria Anàlisi Musical destinada a les PAU 2023 sota el criteri de perspectiva de gènere
(2023-06-02)La present investigació pretén, per una banda, mostrar la situació de biaix de gènere tant en l’àmbit musical com educatiu i, d’altra banda, aplicar les lleis d’educació amb la finalitat de reelaborar ... -
Estava de parranda! La rumba catalana en la matèria de música a l'Educació Secundària Obligatòria a Catalunya
(2023-05-30)Aquest Treball de Fi de Màster explora l'aplicació de la rumba catalana en el marc de la matèria de música de l'Educació Secundària Obligatòria a Catalunya. Ofereix una visió global de l'ús d’aquest ...
