Mostrar el registro sencillo del ítem
Per una comprensió històrica de les activitats aquàtiques : una mirada educativa
dc.contributor | Universitat de Vic. Facultat d'Educació | cat |
dc.contributor.author | Pla, Gil | |
dc.date.accessioned | 2010-06-04T14:38:34Z | |
dc.date.accessioned | 2012-03-30T12:07:29Z | |
dc.date.available | 2010-06-04T14:38:34Z | |
dc.date.available | 2012-03-30T12:07:29Z | |
dc.date.created | 2004 | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.citation | Pla, G. (2004). “Per una comprensió històrica de les activitats aquàtiques: una mirada educativa”. A Educació i Història, núm. 7, pàgs. 8-30. | |
dc.identifier.issn | 1134-0258 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/1578 | |
dc.description.abstract | Una atenta observació de les activitats aquàtiques de caire educatiu mostra que aquestes pràctiques es fonamenten, principalment, en constructes que no són propis de la pedagogia, ans provenen de l’antropologia i/o de les cultures establertes a l’entorn de l’aigua. Així, el present article es pregunta pels sentits que acompanyen aquests imaginaris que sorgeixen de la relació que s’estableix entre l’home i el medi aquàtic. Per a fer-ho, s’utilitza el recurs hermenèutic de comprendre quines han estat les pràctiques aquàtiques que han anat sorgint al llarg de la història, ja que la idea principal del treball sosté que l’activitat educativa en el medi aquàtic s’ha construït a partir dels imaginaris culturals, sorgits de les mateixes pràctiques aquàtiques que l’han precedit. | cat |
dc.description.abstract | An attentive observation of the educational aquatic activities show that these practices are based, basically, on constructs not deriving from the pedagogy but from the anthropology and/or the cultures established around water. Thus, the present article looks into the senses that are associated with these imaginaries that evolve from the relationship established between man and the aquatic media. In order to do that, the hermeneutic approach is used to understand what aquatic practices have been emerging through history, given that the principal idea uphold by this work is that the educational activity in the aquatic media has been shaped from the cultural imaginaries that have come up from the same aquatic practices preceding them. | cat |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 23 p. | |
dc.language.iso | cat | |
dc.publisher | Institut d'Estudis Catalans | |
dc.relation.isversionof | Reproducció digital del document publicat a: http://www.raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/223067 | |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | |
dc.subject.other | Història de l'esport | |
dc.subject.other | Esports aquàtics | |
dc.subject.other | Aigua i civilització | |
dc.title | Per una comprensió històrica de les activitats aquàtiques : una mirada educativa | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
dc.indexacio | Indexat a CARHUS+ |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
-
Articles [1.389]