Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic. Facultat d'Educaciócat
dc.contributor.authorPla, Gil
dc.date.accessioned2010-06-04T14:38:34Z
dc.date.accessioned2012-03-30T12:07:29Z
dc.date.available2010-06-04T14:38:34Z
dc.date.available2012-03-30T12:07:29Z
dc.date.created2004
dc.date.issued2004
dc.identifier.citationPla, G. (2004). “Per una comprensió històrica de les activitats aquàtiques: una mirada educativa”. A Educació i Història, núm. 7, pàgs. 8-30.
dc.identifier.issn1134-0258
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/1578
dc.description.abstractUna atenta observació de les activitats aquàtiques de caire educatiu mostra que aquestes pràctiques es fonamenten, principalment, en constructes que no són propis de la pedagogia, ans provenen de l’antropologia i/o de les cultures establertes a l’entorn de l’aigua. Així, el present article es pregunta pels sentits que acompanyen aquests imaginaris que sorgeixen de la relació que s’estableix entre l’home i el medi aquàtic. Per a fer-ho, s’utilitza el recurs hermenèutic de comprendre quines han estat les pràctiques aquàtiques que han anat sorgint al llarg de la història, ja que la idea principal del treball sosté que l’activitat educativa en el medi aquàtic s’ha construït a partir dels imaginaris culturals, sorgits de les mateixes pràctiques aquàtiques que l’han precedit.cat
dc.description.abstractAn attentive observation of the educational aquatic activities show that these practices are based, basically, on constructs not deriving from the pedagogy but from the anthropology and/or the cultures established around water. Thus, the present article looks into the senses that are associated with these imaginaries that evolve from the relationship established between man and the aquatic media. In order to do that, the hermeneutic approach is used to understand what aquatic practices have been emerging through history, given that the principal idea uphold by this work is that the educational activity in the aquatic media has been shaped from the cultural imaginaries that have come up from the same aquatic practices preceding them.cat
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent23 p.
dc.language.isocat
dc.publisherInstitut d'Estudis Catalans
dc.relation.isversionofReproducció digital del document publicat a: http://www.raco.cat/index.php/EducacioHistoria/article/view/223067
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject.otherHistòria de l'esport
dc.subject.otherEsports aquàtics
dc.subject.otherAigua i civilització
dc.titlePer una comprensió històrica de les activitats aquàtiques : una mirada educativa
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.indexacioIndexat a CARHUS+


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir