Show simple item record

El dret a l'educació i la igualtat d'oportunitats. Perspectiva històrica

dc.contributorUniversitat de Vic. Facultat d'Educació
dc.contributor.authorCodina i Esmet, Jaume
dc.date.accessioned2007-03-16T16:41:58Z
dc.date.accessioned2012-04-25T13:37:24Z
dc.date.available2007-03-16T16:41:58Z
dc.date.available2012-04-25T13:37:24Z
dc.date.created2006-05
dc.date.issued2007-03-16T16:41:58Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/1730
dc.description.abstractLa importància del sistema educatiu per a la formació d’una consciència democràtica és un tema ja present en el pensament il•lustrat i recollit en la Constitució de 1812 on es pretenia que, amb els plans d’instrucció, a partir de l’any 1830 sabessin llegir i escriure tots els ciutadans. L’objectiu d’aquesta recerca és analitzar com el dret a l’educació és determinant per al desplegament de la nostra personalitat i per a la igualtat d’oportunitats. Molts dels problemes i de les tensions presents en la configuració d’un model de sistema educatiu per a la nostra societat democràtica són conseqüència de plantejaments no resolts des de fa dos segles. La consolidació, per primer cop en la nostra història, d’un ordenament jurídic democràtic, exigeix un esforç per part de tots els agents implicats en el sistema educatiu per a possibilitar una societat on sigui vigent el principi d’igualtat d’oportunitats.eng
dc.description.abstractLa importancia del sistema educativo para la formación de una conciencia democrática es un tema ya presente en el pensamiento ilustrado y recogido en la Constitución de 1812, donde se pretendía, que con los planes de instrucción, a partir del año 1830 supieran leer y escribir todos los ciudadanos. El objetivo de esta investigación es analizar como el derecho a la educación es determinante para el desarrollo de nuestra personalidad y de la igualdad de oportunidades. Muchos de los problemas y de las tensiones presentes en la configuración de un modelo de sistema educativo para nuestra sociedad democrática son consecuencia de planteamientos no resueltos des de hace dos siglos. La consolidación, por primera vez en nuestra historia, de un ordenamiento jurídico democrático, exige un esfuerzo por parte de todos los agentes implicados en el sistema educativo para posibilitar una sociedad donde este vigente el principio de igualdad de oportunidades.eng
dc.description.abstractThe important of the education system for the formation of a democratic conscience is a subject in the illustrated thought, captured in the constitution of 1812, where its tried with the curriculum, from the year 1830 they knew how to read and write everybody citizens. The objective of this starting research work is analyse how is determined the right to education for our personality development and for the equality of opportunities. A lot about the presents problems and stress in the model configuration of education system for our democratic society are consequence of not resolute ways for two century. The consolidation, for first time in our history, about democratic legal system, it requires a effort on the part of all the interested agents in the education system for a society makes where is current the equality of opportunities.eng
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent265en
dc.language.isocat
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.subject.otherDret a l'educació -- Espanya
dc.subject.otherEducació -- Història -- Espanya
dc.titleTreball Fi de màster / Treball d'investigació
dc.titleEl dret a l'educació i la igualtat d'oportunitats. Perspectiva històricaen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen
dc.description.versionDirector/a: Toni Tort
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint