Atenció primària: una aproximació a l'experiència vital de l'educand com a element educatiu
Author
Other authors
Publication date
2011-11-25Abstract
La recerca Atenció Primària: una aproximació a l'experiència vital de l'educand com a element
educatiu, posa de relleu la importància de l'experiència viscuda en un individu com a element
motivador i capacitador de les pròpies expectatives personals, de les ganes de superació en el procés
educatiu que s'està duent a terme entre l'educador o educadora i l'educand com a subjecte de
l'experiència.
El treball que presento vol ser una primera aproximació a un element tan important com és
l'experiència vital de l'educand. Preguntes com quin paper juga l'experiència, el record, la posada en
pràctica i la seva recuperació, sempre des d'un punt de vista educatiu i no terapèutic, són les que
m'he plantejat en la recerca. Exploro com la recuperació d’allò que cadascú viu com a bon saber i
posar-lo en pràctica de nou, pot ser un element facilitador en el procés educatiu. Reflexionar sobre
unes accions ja realitzades és tornar-les a pensar des d'una memòria reflexiva, perquè no comencem
de zero, sinó que comencem des d'aquella acció que en el seu moment ja ens va dur a un resultat
positiu. Suposa aprendre a pensar millor, a utilitzar el pensament com un processador de la
experiència i la informació. L’educador/a social, en aquesta relació, fa “de mirall” del propi
educand, ajudant a sortir-se'n, acompanyant-lo en el recorregut de l'aprenentatge.
The research “the life experience as an educational tool in Social Services” emphasizes, the
importance of the experience of each person. This process is taking place between an educator and
each person as a subject of experience. Telling the live story is important to grow up of its own
personal expectations and the desire to improve the educational process.
This study aims to be a first approximation to the life experience of a participant. Questions such as
what is the importance of experience, the memory, the implementation and recovery, always
explained of an educational point of view and not of a therapeutic point of view. I investigated to
find out what is inside of every single person. This knowledge would be a facilitator in the
educational process. Reflecting about actions took place; means to reflect again about the actions
because you do not start from the beginning again. We start from that action that brought us to a
positive result. It involves learning to think better, to use thinking as a process of experience and
information. The social educator, in this context, is mirroring the experiencing process of each
person as a learning process, and support on their way of life.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Núria Simó
Language
Catalan
Keywords
Assistència social
Educadors socials
Pages
99 p.
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/