Comunidad y ciudadanía activa: fenomenología de una ocupación ética en un contexto de inmigración
Author
Publication date
2012-02-09Abstract
La teoria i la praxi de la investigació qualitativa actual és hereva de la tradició
fenomenològica. L’objectiu de la investigació està relacionat amb la comprensió
profunda de les dimensions de l’educació i el treball, així com la seva
significació per a les dones i els homes amb històries de vida marcades per la
immigració. També, el treball de la investigació actual analitza la construcció de
una identitat individual i col•lectiva de les dones i els homes amb una història
d’immigració i reflexiona com desenvolupen el seu compromís a través d’una
ocupació ètica. Es fa èmfasi en els elements transversals de la cultura i les
construccions de gènere dins del domini de treball i educació.
El mètode biogràfic narratiu es va utilitzar per estudiar les qüestions plantejades
per la investigació. El procés de triangulació de les veus de les dones, els
homes i de l’organització participant es va duu a terme per assegurar la
validesa dels resultats i es van interpretar els indicadors de la recerca des del
marc teòric proposat.
A mode de conclusió, el treball es refereix a la formació permanent i considera
que la violació del dret a l’educació és un factor que limita les oportunitats
d’experimentar aquest tipus d’ocupació i, té efectes en la integritat personal i
col·lectiva. Esperem que aquesta investigació pugui contribuir a la política
d’immigració de les diferents organitzacions.
The theory and praxis of the present qualitative investigation is based on
phenomenological tradition. The goal of this investigation is geared towards the
profound understanding of the dimensions of education and work. Besides, the
current investigation analyses the elements of the ethical occupations that
shape the collective and individual identity and form active citizenship. It is also
explores the importance of transversal elements of the culture and gender
constructions for women and men with an immigration history, within the
domain of work and education.
The biographic-narrative method is used to study the questions posed by the
investigation. The triangulation process of the voices of women, men and a
participating organization is undertaken to ensure validity of the results and is
interpreted with the indicators of the proposed theoretic frame.
In conclusion, the work refers to lifelong learning and considers the violation of
the right to education as the factor that restricts an immigrant from engagement
with ethical occupation. As a consequence this failure to achieve ethical
occupation impacts the personal and collective integrity of the immigrant. We
hope that the present investigation can contribute to the politics of immigration
in different organizations.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Isabel Carrillo
Language
Spanish
Keywords
Emigració i immigració -- Aspectes ètics i morals
Emigració i immigració -- Aspectes socials
Marginació social
Pages
177 p.
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/