Show simple item record

dc.contributorState University of New York
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències
dc.contributor
dc.contributor.authorKorenblat, Joshua
dc.contributor.authorSolé Coromina, Laia
dc.date.accessioned2025-06-27T10:44:17Z
dc.date.available2025-06-27T10:44:17Z
dc.date.created2025-06
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationKorenblat, J., Solé Coromina, L. (2023). UndesignedWorld: what educating through walking means in the Anthropocene. Artnodes, 32, 1-9. https://doi.org/10.7238/artnodes.v0i32.411197ca
dc.identifier.issn1695-5951ca
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180248
dc.description.abstractFor this essay, we draw from a collaborative experience between two educators and thirty students in a course called Designed World, taught at a public university, to explore how attention and intention develop within the practice of walking across “patchy landscapes” (Tsing 2015, 20) or the anthropocentric landscape, and how they can assist thinking about the design of “possible worlds” (Haraway 1991). This essay adopts an interdisciplinary approach that integrates ecofeminist theory with ideas of Romantic empiricism and relates them to aesthetic education and theories about walking. This journey to new places of learning – beyond the indoor structure of the classroom or studio – begins with becoming attentive to the complexity around us. Attention is a lack of intention (Masschelein 2010, 48). In contrast to most design activities that begin with an intent to produce a desired outcome, and a rich methodology, such as Design Thinking, there is no method here and no sequence to follow. Instead, the goal is to allow the present to be sublime to us so that we open ourselves up in a vulnerable way to being changed by that through which we move. This form of teaching helps us practise attention, presence, and responsibility. We do not expect anything in return. The simple act of walking can help us navigate an indeterminate time and place and create a social art and commons.ca
dc.description.abstractPara este ensayo, nos basamos en una experiencia colaborativa entre dos educadores y treinta estudiantes en un curso llamado Designed World, impartido en una universidad pública, para explorar cómo se desarrollan la atención y la intención dentro de la práctica de caminar a través de «paisajes parcheados» (Tsing 2015, 20) o el paisaje antropocén-trico, y cómo pueden ayudar a pensar en el diseño de «mundos posibles» (Haraway 1991).Este ensayo adopta un enfoque interdisciplinario que integra la teoría ecofeminista con las ideas del empiricismo romántico y las relaciona con la educación estética y las teorías sobre el caminar. Este viaje a nuevos lugares de aprendizaje –más allá de la estructura interior del aula o estudio–, comienza con la atención a la complejidad que nos rodea. La atención es una falta de intención (Masschelein 2010, 48). A diferencia de la mayoría de las actividades de diseño que comienzan con la intención de producir un resultado deseado y una metodología rica, como el pensamiento de diseño (Design Thinking), no hay ningún método aquí ni secuencia que seguir. En su lugar, el objetivo es permitir que el presente sea sublime para nosotros, de modo que nos abramos de una manera vulnerable a ser cambiados por lo que pasamos. Esta forma de enseñanza nos ayuda a practicar la atención, la presencia y la responsabilidad. No esperamos nada a cambio. El simple acto de caminar puede ayudarnos a navegar por un tiempo y un lugar indeterminados y a crear un arte social, así como bienes comunes.ca
dc.format.extent9 p.ca
dc.language.isoengca
dc.publisherUOCca
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subject.otherEcofeminismeca
dc.subject.otherEstèticaca
dc.subject.otherEmpirismeca
dc.titleUndesigned World: what educating through walking means in the Anthropoceneca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.7238/artnodes.v0i32.411197ca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint