Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorDomingo Peñafiel, Laura
dc.contributorSoldevila Pérez, Jesús
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia
dc.contributor.authorRiba i Duarte, Guillem
dc.date.accessioned2025-07-09T07:25:49Z
dc.date.created2025-03-26
dc.date.issued2025-03-26
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180302
dc.descriptionPrograma de Doctorat: Innovació i Intervenció educativesca
dc.description.abstractEl món rural és bressol de coneixements, constructes de pensament, identitat i altres components culturals transmesos a partir de costums i formes de vida endèmiques. En els darrers segles, s’ha menystingut aquest patrimoni, extirpant la seva dignitat i sobirania, alhora que l’àmbit acadèmic ha tendit a concebre-la des d’una òptica urbana. Aquesta recerca té com a objectiu identificar els elements que configuren la construcció de la identitat en joves rurals que, després d’un procés migratori cap a zones urbanes, han decidit retornar-hi conscientment. Des del paradigma sociocultural interpretatiu i mitjançant el mètode biogràfico-narratiu, s’estudien tres casos de joves catalans del Baridà, el Lluçanès i la Garrotxa. Les històries de vida permeten identificar, des d’una perspectiva rural, els factors i el procés de modelatge de la seva identitat, posant el focus en la comunitat educativa rural, conèixer els motius de tornada i com suposa una font de desenvolupament el seu retorn.ca
dc.description.abstractThe rural world is a rich source of knowledge, cultural constructs, identity, and various components that are transmitted through local customs and ways of life. In recent centuries, this heritage has often been underestimated, leading to a loss of dignity and sovereignty, while academia has predominantly concieved it from an urban perspective. This research aims to identify the elements that contribute to the construction of rural identity in young people who, after migrating to urban areas, choose to return to their roots. Using an interpretative sociocultural paradigm and a biographical-narrative method, the study examines three cases of young Catalans from Baridà, Lluçanès, and La Garrotxa. Through their life stories, we can identify the factors and processes involved in shaping their identities from a rural perspective. The focus is on the rural educational community, exploring the reasons for their return and how this return can be a source of development.ca
dc.description.abstractEl mundo rural es cuna de conocimientos, constructos de pensamiento, identidad y otros componentes culturales transmitidos mediante costumbres y formas de vida endémicas. En los últimos siglos, se ha ninguneado este patrimonio, extirpando su dignidad y soberanía, a la vez que el ámbito académico ha tendido a concebirlo desde una óptica urbana. Esta investigación tiene como objetivo identificar los elementos que configuran la construcción de la identidad en jóvenes rurales que, después de un proceso migratorio hacia zonas urbanas, han decidido volver conscientemente. Desde el paradigma sociocultural interpretativo y mediante el método biogràfico-narrativo, se estudian tres casos de jóvenes catalanes del Baridà, el Lluçanès y la Garrotxa. Las historias de vida permiten identificar, desde una perspectiva rural, los factores y el proceso de modelado de su identidad, poniendo el foco en la comunidad educativa rural, conocer los motivos de vuelta y como supone una fuente de desarrollo su regreso.ca
dc.format.extent676 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsTots els drets reservatsca
dc.subject.otherIdentitat ruralca
dc.subject.otherEscoles ruralsca
dc.subject.otherComunitat ruralca
dc.subject.otherArrelamentca
dc.subject.otherJoves ruralsca
dc.subject.otherPerspectiva ruralca
dc.titleLa identitat rural com a pulsió d’arrelament i revitalització territorialca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.terms6 mesosca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.date.embargoEnd2025-09-22T01:00:00Z
dc.subject.udc316ca


Fitxers en aquest element

Aquest document conté fitxers embargats fins el dia 22-09-2025

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix