Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorEscudé Pujol, Montse
dc.date.accessioned2025-07-23T07:10:09Z
dc.date.available2025-07-23T07:10:09Z
dc.date.created2024-11-29
dc.date.issued2024-11-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180342
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractEn aquest estudi s’investiga sobre la diversitat cultural en l’àmbit d’Educació Física a les escoles de primària de Catalunya. L’objectiu principal és identificar la influència de la diversitat cultural en la dinàmica de les classes d'Educació Física i determinar estratègies pedagògiques per fomentar la inclusió i la comprensió intercultural entre els alumnes. Mitjançant una metodologia qualitativa basada en la recerca bibliogràfica i l’anàlisi d’una entrevista a una docent d’Educació Física, es detecten reptes com la vestimenta, les normes culturals i les barreres idiomàtiques. També es proposen estratègies com el treball cooperatiu i l’aprenentatge basat en projectes. Els resultats mostren que l’Educació Física és un espai inclusiu on el joc supera barreres culturals i lingüístiques, afavorint la inclusió i la cohesió del grup. Aquest treball conclou amb la necessitat de formació contínua per als docents per tal que puguin gestionar amb èxit la diversitat cultural.ca
dc.description.abstractThis study investigates cultural diversity in the field of Physical Education in primary schools in Catalonia. The main objective is to identify the influence of cultural diversity in the dynamics of Physical Education classes and to determine pedagogical strategies to promote inclusion and intercultural understanding among students. Using a qualitative methodology based on bibliographical research and the analysis of an interview with a Physical Education teacher, challenges such as dress, cultural norms and language barriers are detected. Strategies such as cooperative work and project-based learning are also proposed. The results show that Physical Education is an inclusive space in which play overcomes cultural and linguistic barriers, favoring inclusion and group cohesion. This work concludes with the need for continuous training for teachers so that they can successfully manage cultural diversity.ca
dc.format.extent41 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherPluralisme culturalca
dc.subject.otherEducació físicaca
dc.subject.otherEducació inclusivaca
dc.titlePercepció docent sobre l'Educació Física com a eina d'inclusió interculturalca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint