I si l'èxit fos escoltar-nos? Quatre dones i quatre relat s des d’una mirada interseccional
Author
Other authors
Publication date
2025-06-19Abstract
Aquest Treball de Final de Grau explora la construcció del concepte d’èxit des de la perspectiva
de quatre dones de Navarcles, tenint en compte els diversos factors socials i personals que
influeixen en la seva autopercepció. La recerca se centra en com la identitat de gènere, l’origen,
la salut mental i altres eixos de desigualtat condicionen les definicions d’èxit, revelant que es
tracta d’un concepte subjectiu i interseccional, profundament arrelat a les experiències de vida,
les xarxes de suport i les limitacions estructurals. La metodologia emprada és qualitativa, amb
un enfocament biogràfic i narratiu, a través d’entrevistes semiestructurades i dinàmiques visuals
adaptades. Els resultats evidencien la diversitat de vivències i la necessitat de reconèixer
trajectòries que sovint queden invisibilitzades pels criteris d’èxit convencionals. L’estudi aporta
reflexions per a la pràctica educativa i socioeducativa, subratllant la importància de visibilitzar
relats diversos, promoure la resiliència i acompanyar la construcció d’identitats pròpies d’èxit en
contextos d’injustícia social.
This Bachelor's thesis explores the construction of the concept of success from the perspective
of four women from Navarcles, considering the social and personal factors that shape their
self-perception. The research focuses on how gender, origin, mental health, and other axes of
inequality influence their definitions of success. The methodology is qualitative, with a
biographical and narrative approach, based on semi-structured interviews and adapted visual
dynamics. The findings highlight the subjective and intersectional nature of success, rooted in
life experiences, support networks, and structural constraints. The study provides insights for
educational and social work practice, emphasizing the importance of making diverse narratives
visible, promoting resilience, and supporting individuals in constructing their own personal
definitions of success within contexts of social injustice.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
Catalan
Keywords
Pages
67 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Educació Social [115]
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/