Joventut i participació. Diagnòstic comunitari a Lliçà d’Amunt
Author
Other authors
Publication date
2025-05-01Abstract
Aquest treball de final de grau s’emmarca en la meva pràctica com a futura educadora social i posa el
focus en la participació juvenil al municipi de Lliçà d’Amunt, a través de l’elaboració d’un diagnòstic
comunitari participatiu. Parteixo de la convicció que la participació no només és un dret, sinó també
una eina fonamental per al desenvolupament personal i col·lectiu dels i les joves, així com per a la
construcció de comunitats més cohesionades i democràtiques.
Mitjançant una metodologia qualitativa i participativa, basada en entrevistes i un grup de discussió, he
recollit els punts de vista de joves i professionals del territori. Els resultats mostren una participació
juvenil present però limitada, condicionada per factors com la manca d’espais adequats, la distància
amb les institucions i la necessitat de processos més inclusius i sostinguts en el temps.
Amb aquest treball, he volgut posar en valor la importància d’acompanyar els processos comunitaris
des d’una mirada horitzontal, sistèmica i transformadora. A través d’aquest diagnòstic, pretenc
contribuir a generar eines i reflexions que permetin repensar les polítiques de joventut i reforçar el
paper actiu dels i les joves en la vida del municipi.
This final degree project is framed within my practice as a future social educator and focuses on
youth participation in the municipality of Lliçà d’Amunt, through the development of a
participatory community diagnosis. I start from the conviction that participation is not only a
right, but also a fundamental tool for the personal and collective development of young people,
as well as for building more cohesive and democratic communities.
Through a qualitative and participatory methodology, based on interviews and a discussion
group, I have gathered the points of view of young people and professionals in the area. The
results show that youth participation is present but limited, conditioned by factors such as the
lack of adequate spaces, the distance from institutions, and the need for more inclusive and
sustained processes over time.
With this project, I have aimed to highlight the importance of supporting community processes
from a horizontal, systemic, and transformative perspective. Through this diagnosis, I seek to
contribute tools and reflections that allow for a rethinking of youth policies and the
strengthening of the active role of young people in the life of the municipality.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
Catalan
Keywords
Pages
40 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Educació Social [115]
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/