dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Cabello Hernández, Àngel | |
dc.date.accessioned | 2025-07-30T11:16:57Z | |
dc.date.available | 2025-07-30T11:16:57Z | |
dc.date.created | 2025-05-19 | |
dc.date.issued | 2025-05-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180373 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | Aquest estudi analitza la possibilitat d’incloure l’Educació Física (EF) a les Proves d’Accés a
la Universitat (PAU), tot explorant les opinions dels alumnes de batxillerat i d’experts en
educació. La investigació parteix de la importància de l’EF com a eina per promoure hàbits
saludables, valors socials i benestar físic i mental, però també qüestiona la seva absència a
les PAU, cosa que reflecteix una certa marginalització dins del sistema educatiu. Mitjançant
una metodologia que combina qüestionaris a alumnes i entrevistes a experts, s’observa que
el 62% dels estudiants rebutja la inclusió de l’EF a les proves, mentre que només un 34% hi
està a favor, sempre que es centri en aspectes pràctics com la salut o les tècniques
esportives. Els experts, per la seva banda, mostren opinions dividides: alguns consideren que
les PAU han de prioritzar competències acadèmiques estrictes, mentre que altres defensen
un model mixt que dignifiqui l’assignatura. Malgrat l’evidència científica que assenyala els
beneficis de l’EF en el rendiment acadèmic i el benestar emocional, els resultats revelen que
molts alumnes no en perceben un impacte significatiu, possiblement per falta d’un enfocament
pedagògic efectiu a les aules. El treball conclou que, encara que la inclusió de l’EF a les PAU
podria reforçar-ne el valor acadèmic, caldria un debat més ampli sobre els seus objectius i
una prova ben dissenyada que equilibri teoria i pràctica. A més, es proposa explorar en futures
investigacions com millorar la comunicació dels beneficis de l’EF i adaptar-la als reptes
educatius actuals. | ca |
dc.description.abstract | This study examines the possibility of including Physical Education (PE) in the University
Entrance Exams (PAU), exploring the opinions of high school students and education experts.
The research stems from the importance of PE as a tool to promote healthy habits, social
values, and physical and mental well-being, but it also questions its absence from the PAU,
which reflects a certain marginalization within the educational system. Using a methodology
combining student questionnaires and expert interviews, the study finds that 62% of students
reject the inclusion of PE in the exams, while only 34% support it, provided it focuses on
practical aspects such as health or sports techniques. Experts, on the other hand, are divided:
some argue that the PAU should prioritize strict academic competencies, while others
advocate for a mixed model that dignifies the subject. Despite scientific evidence highlighting
the benefits of PE in academic performance and emotional well-being, the results reveal that
many students do not perceive a significant impact, possibly due to a lack of effective
pedagogical approaches in the classroom. The study concludes that while including PE in the
PAU could reinforce its academic value, a broader debate on its objectives and a well designed test balancing theory and practice would be necessary. Additionally, it proposes
further research into how to better communicate the benefits of PE and adapt it to current
educational challenges. | ca |
dc.format.extent | 62 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.other | Educació física | ca |
dc.subject.other | Universitats--Exàmens d'accès | ca |
dc.subject.other | Batxillerat | ca |
dc.title | Que pensen els alumnes de batxillerat sobre implementar la matèria d’Educació Física a les Proves d’Accés Universitari i com haurien de ser? | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |