Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorCabello Hernández, Àngel
dc.date.accessioned2025-07-30T11:16:57Z
dc.date.available2025-07-30T11:16:57Z
dc.date.created2025-05-19
dc.date.issued2025-05-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180373
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractAquest estudi analitza la possibilitat d’incloure l’Educació Física (EF) a les Proves d’Accés a la Universitat (PAU), tot explorant les opinions dels alumnes de batxillerat i d’experts en educació. La investigació parteix de la importància de l’EF com a eina per promoure hàbits saludables, valors socials i benestar físic i mental, però també qüestiona la seva absència a les PAU, cosa que reflecteix una certa marginalització dins del sistema educatiu. Mitjançant una metodologia que combina qüestionaris a alumnes i entrevistes a experts, s’observa que el 62% dels estudiants rebutja la inclusió de l’EF a les proves, mentre que només un 34% hi està a favor, sempre que es centri en aspectes pràctics com la salut o les tècniques esportives. Els experts, per la seva banda, mostren opinions dividides: alguns consideren que les PAU han de prioritzar competències acadèmiques estrictes, mentre que altres defensen un model mixt que dignifiqui l’assignatura. Malgrat l’evidència científica que assenyala els beneficis de l’EF en el rendiment acadèmic i el benestar emocional, els resultats revelen que molts alumnes no en perceben un impacte significatiu, possiblement per falta d’un enfocament pedagògic efectiu a les aules. El treball conclou que, encara que la inclusió de l’EF a les PAU podria reforçar-ne el valor acadèmic, caldria un debat més ampli sobre els seus objectius i una prova ben dissenyada que equilibri teoria i pràctica. A més, es proposa explorar en futures investigacions com millorar la comunicació dels beneficis de l’EF i adaptar-la als reptes educatius actuals.ca
dc.description.abstractThis study examines the possibility of including Physical Education (PE) in the University Entrance Exams (PAU), exploring the opinions of high school students and education experts. The research stems from the importance of PE as a tool to promote healthy habits, social values, and physical and mental well-being, but it also questions its absence from the PAU, which reflects a certain marginalization within the educational system. Using a methodology combining student questionnaires and expert interviews, the study finds that 62% of students reject the inclusion of PE in the exams, while only 34% support it, provided it focuses on practical aspects such as health or sports techniques. Experts, on the other hand, are divided: some argue that the PAU should prioritize strict academic competencies, while others advocate for a mixed model that dignifies the subject. Despite scientific evidence highlighting the benefits of PE in academic performance and emotional well-being, the results reveal that many students do not perceive a significant impact, possibly due to a lack of effective pedagogical approaches in the classroom. The study concludes that while including PE in the PAU could reinforce its academic value, a broader debate on its objectives and a well designed test balancing theory and practice would be necessary. Additionally, it proposes further research into how to better communicate the benefits of PE and adapt it to current educational challenges.ca
dc.format.extent62 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subject.otherEducació físicaca
dc.subject.otherUniversitats--Exàmens d'accèsca
dc.subject.otherBatxilleratca
dc.titleQue pensen els alumnes de batxillerat sobre implementar la matèria d’Educació Física a les Proves d’Accés Universitari i com haurien de ser?ca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint