Mostrar el registro sencillo del ítem
Potenciar l’autonomia a través de l’activitat física als alumnes amb discapacitat intel·lectual
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Lozano Plana, Helena | |
dc.date.accessioned | 2025-07-31T07:01:21Z | |
dc.date.available | 2025-07-31T07:01:21Z | |
dc.date.created | 2025-05-19 | |
dc.date.issued | 2025-05-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180374 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | Aquest treball analitza la influència que té l’activitat física en l’autonomia de les persones amb discapacitat intel·lectual, amb l’objectiu de comprovar que l’educació física i l’esport poden potenciar l’autonomia, per això s’ha passat unes enquestes a les famílies per determinar el grau d’autonomia dels alumnes i veure si aquests fan activitat física en el seu dia a dia, per comparar si hi ha relació entre el nivell d’autonomia i el fet de fer activitat física. Els resultats ens han servit per veure que generalment tots els alumnes que fan més d’una activitat física en el seu dia a dia són més autònoms, i els alumnes que no en fan o simplement fan les activitats de l’escola tenen més mancances. A partir d’aquestes respostes s’han fet unes observacions principals per a veure les mancances de cadascú i seguidament fer unes programacions personalitzades per a millorar aquestes mancances i així aconseguir millorar les accions que no poden fer autònomament en el seu dia a dia. En l’observació final hem notat que generalment els alumnes no han seguit les programacions pel seu compte, només aquells alumnes més autònoms o que les famílies han col·laborat més són els que ho han dut a terme. És per això que no s’han vist canvis molt extrems en els resultats, ja que s’ha fet en un període de temps molt curt, i a més a més els alumnes necessiten un suport constant que els digui que ho han de fer, d’aquesta manera es podran veure canvis en la seva autonomia. | ca |
dc.description.abstract | This work analyzes the influence that physical activity has on the autonomy of people with intellectual disabilities, with the aim of verifying that physical education and sport can enhance autonomy, for this reason, surveys have been sent to families to determine the degree of autonomy of students and to see if they do physical activity in their day to day, to compare if there is a relationship between the level of autonomy and the fact of doing physical activity. The results have helped us to see that generally all students who do more than one physical activity in their day-to-day are more autonomous, and students who do not do it or simply do school activities have more shortcomings. Based on these responses, some main observations have been made to see the shortcomings of each one and from this to make personalized programs to improve these shortcomings and thus improve the actions that they cannot do autonomously in their day to day. In the final observation we have noticed that generally the students have not followed the programming on their own, only those students who are more autonomous or whose families have collaborated more are the ones who have carried it out. That is why we have not seen very extreme changes in the results, since they have been done in a very short period, and in addition the students need constant support that tells them that they must do it, in this way changes in their autonomy can be seen. | ca |
dc.format.extent | 82 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject.other | Discapacitat intel·lectual | ca |
dc.subject.other | Exercici | ca |
dc.subject.other | Aprenentatge motor | ca |
dc.subject.other | Benestar | ca |
dc.title | Potenciar l’autonomia a través de l’activitat física als alumnes amb discapacitat intel·lectual | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | cap | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess |