Mostrar el registro sencillo del ítem
Identificar i analitzar les variables psicològiques que afecten en el rendiment del triatleta
| dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
| dc.contributor.author | Noguera Salmeron, Núria | |
| dc.date.accessioned | 2025-07-31T11:27:55Z | |
| dc.date.available | 2025-07-31T11:27:55Z | |
| dc.date.created | 2025-05-19 | |
| dc.date.issued | 2025-05-19 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180379 | |
| dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
| dc.description.abstract | Aquest treball té com a objectiu identificar i analitzar les variables psicològiques que influeixen en el rendiment dels triatletes. A partir d’una metodologia mixta (qualitativa i quantitativa), es combinen entrevistes a esportistes d’elit del cicle olímpic de París 2024 amb una enquesta a 53 triatletes de diferents nivells. Els resultats mostren una clara relació entre l’estat emocional i el rendiment esportiu. Un 74% dels participants afirma haver obtingut els seus millors resultats quan es trobaven “molt bé” psicològicament, i gairebé la meitat reconeix tenir dificultats per separar el seu estat emocional del seu rendiment. També s’evidencien alts nivells d’ansietat i estrès, i la dependència de l’autoestima i la confiança en els resultats esportius. Aquests resultats posen de manifest la necessitat d’integrar el treball psicològic com a part fonamental en la preparació dels triatletes. En conclusió, l’entrenament mental hauria d’estar al mateix nivell de prioritat que l’entrenament físic per assolir un rendiment òptim i sostenible. | ca |
| dc.description.abstract | This study aims to identify and analyze the psychological variables that influence the performance of triathletes. Using a mixed methodology (qualitative and quantitative), the research combines interviews with elite athletes from the Paris 2024 Olympic cycle and a survey of 53 triathletes across various levels. The findings reveal a clear connection between emotional state and athletic performance. 74% of respondents achieved their best results when they felt "very good" psychologically, and nearly half reported difficulty separating emotional state from performance. High levels of anxiety and stress are observed, as well as a dependence on competition results to maintain self-esteem and confidence. These findings highlight the need to integrate psychological work as a core part of triathlon training. The study concludes that mental training should be prioritized equally with physical preparation to achieve optimal and sustainable performance. | ca |
| dc.format.extent | 87 p. | ca |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
| dc.subject.other | Esports -- Aspectes psicològics | ca |
| dc.subject.other | Triatló | ca |
| dc.subject.other | Emocions | ca |
| dc.title | Identificar i analitzar les variables psicològiques que afecten en el rendiment del triatleta | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
| dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
| dc.embargo.terms | cap | ca |
| dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess |

