Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorPicas Zorrilla, Aina
dc.date.accessioned2025-09-03T10:45:50Z
dc.date.created2025-05-19
dc.date.issued2025-05-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180427
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractAquest Treball de Fi de Grau (TFG) està basat en una proposta d’intervenció o millora que preten analitzar si és viable el disseny d’un projecte que vinculi un esport com és el trail running i un territori a través d’un projecte educatiu de centre. El projecte està pensat perquè sigui executat per l’alumnat de 4t Educació Secundària Obligatòria (ESO) a través de la metodologia Aprenentatge Basat en Projectes (ABP); un mètode actiu i significatiu que s’ha adaptat als nous reptes educatius i necessitats del segle XXI. Per trobar la resposta, per una banda es parteix d’una fonamentació teòrica amplia que permet demostrar els múltiples avantatges d’aquesta metodologia, i per l’altre, i segons la tipologia de treball, es fa la descripció del projecte, amb les seves fases i avaluació que fan del projecte una proposta clara, estructurada i contextualitzada. Tot i que no s’ha dut a terme la implementació real del projecte, es conclou que el projecte seria viable per la seva coherència amb el context, centre educatiu, territori i el nou currículum, el qual esdevé una oportunitat per aprendre amb sentit tal i com també ho fa el projecte presentat. Finalment, es reflexiona sobre les possibilitats de futur, les limitacions d’una proposta no aplicada i la necessitat de continuar transformant l’educació des d’una mirada activa.ca
dc.description.abstractThis Final Degree Project is based on an intervention or improvement proposal that aims to analyze whether it is feasible to design a project that links a sport—trail running—and a territory through an educational school-based project. The initiative is designed to be carried out by 4th-year secondary school students (ESO) using the Project-Based Learning (PBL) methodology; an active and meaningful method that has adapted to the new educational challenges and needs of the 21st century. To answer this question, the project relies on two pillars: on the one hand, a broad theoretical foundation that demonstrates the multiple benefits of this methodology; and on the other, a detailed description of the project itself, including its phases and assessment system, making it a clear, structured, and contextually grounded proposal. Although the project has not been implemented in practice, it is concluded that the proposal would be viable due to its coherence with the educational context, the school environment, the local territory, and the new curriculum. It represents an opportunity to engage in meaningful learning—precisely what this project seeks to promote. Finally, the paper reflects on future possibilities, the limitations of a non-implemented proposal, and the ongoing need to transform education from an active, learner-centered perspective.ca
dc.format.extent43 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsTots els drets reservatsca
dc.subject.otherProjecte educatiuca
dc.subject.otherAprenentatge basat en problemesca
dc.subject.otherRunningca
dc.titleDisseny d’un projecte educatiu de centre que vinculi un esport amb el seu territorica
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termsforeverca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.date.embargoEnd9999-01-01


Fitxers en aquest element

Aquest document conté fitxers embargats indefinidament

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix