Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorMulet Cabro, Arnau
dc.date.accessioned2025-09-03T11:29:57Z
dc.date.created2025-05-19
dc.date.issued2025-05-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180429
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractAquest treball de final de grau analitza com l’educació física contribueix al desenvolupament personal dels adolescents a partir de la seva pròpia vivència. L’estudi es justifica per l’increment del sedentarisme i la necessitat de promoure estils de vida saludables des del context educatiu. L’objectiu general és comprendre la influència de l’activitat física en àmbits com la salut mental, emocional, social i l’adquisició de valors dels joves. Mitjançant un qüestionari digital estructurat, es van recollir 254 respostes d’alumnes d’ESO de diferents centres de Barcelona i Badalona. L’anàlisi de dades combina tècniques quantitatives descriptives i interpretació qualitativa. Els resultats mostren que una gran majoria de l’alumnat percep els beneficis clars de l’educació física sobre el seu benestar emocional, la concentració i les relacions socials. També és constata que l’alumnat actiu fora de l’horari escolar té una valoració més positiva de l’assignatura d’educació física. Així mateix, s’identifica una correlació entre el sedentarisme i una percepció emocional menys favorable. Aquest estudi s’alinea amb l’ODS 3: Salut i benestar, destacant la importància de l’educació física com a eina pedagògica i social transformadora.ca
dc.description.abstractThis final degree project analyses how physical education contributes to adolescents’ personal development based on their own experiences. The study is framed within growing concerns about sedentary behaviour and the need to promote healthy lifestyles through education. The main objective is to understand the impact of physical activity on mental, emotional, and social health, as well as on value acquisition. A structured digital questionnaire was distributed to 254 secondary school students from various schools in Barcelona and Badalona. The data analysis combines descriptive statistics and qualitative interpretation. Results show that the majority of students report clear benefits of physical education on emotional well-being, concentration and social relationships. Additionally, students who engage in physical activity outside school hours have a more positive perception of the subject. A correlation is also observed between sedentary habits and less favourable emotional states. This study aligns with SDG 3: Good Health and Well-being, highlighting physical education as a transformative educational and social tool.ca
dc.format.extent55 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsTots els drets reservatsca
dc.subject.otherEducació físicaca
dc.subject.otherAdolescènciaca
dc.subject.otherSalut mentalca
dc.titleEl valor educatiu de l’educació física: una anàlisi des de la vivència adolescentca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termsforeverca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/closedAccess
dc.date.embargoEnd9999-01-01


Fitxers en aquest element

Aquest document conté fitxers embargats indefinidament

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix