El valor educatiu de l’educació física: una anàlisi des de la vivència adolescent
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Mulet Cabro, Arnau | |
dc.date.accessioned | 2025-09-03T11:29:57Z | |
dc.date.created | 2025-05-19 | |
dc.date.issued | 2025-05-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180429 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | Aquest treball de final de grau analitza com l’educació física contribueix al desenvolupament personal dels adolescents a partir de la seva pròpia vivència. L’estudi es justifica per l’increment del sedentarisme i la necessitat de promoure estils de vida saludables des del context educatiu. L’objectiu general és comprendre la influència de l’activitat física en àmbits com la salut mental, emocional, social i l’adquisició de valors dels joves. Mitjançant un qüestionari digital estructurat, es van recollir 254 respostes d’alumnes d’ESO de diferents centres de Barcelona i Badalona. L’anàlisi de dades combina tècniques quantitatives descriptives i interpretació qualitativa. Els resultats mostren que una gran majoria de l’alumnat percep els beneficis clars de l’educació física sobre el seu benestar emocional, la concentració i les relacions socials. També és constata que l’alumnat actiu fora de l’horari escolar té una valoració més positiva de l’assignatura d’educació física. Així mateix, s’identifica una correlació entre el sedentarisme i una percepció emocional menys favorable. Aquest estudi s’alinea amb l’ODS 3: Salut i benestar, destacant la importància de l’educació física com a eina pedagògica i social transformadora. | ca |
dc.description.abstract | This final degree project analyses how physical education contributes to adolescents’ personal development based on their own experiences. The study is framed within growing concerns about sedentary behaviour and the need to promote healthy lifestyles through education. The main objective is to understand the impact of physical activity on mental, emotional, and social health, as well as on value acquisition. A structured digital questionnaire was distributed to 254 secondary school students from various schools in Barcelona and Badalona. The data analysis combines descriptive statistics and qualitative interpretation. Results show that the majority of students report clear benefits of physical education on emotional well-being, concentration and social relationships. Additionally, students who engage in physical activity outside school hours have a more positive perception of the subject. A correlation is also observed between sedentary habits and less favourable emotional states. This study aligns with SDG 3: Good Health and Well-being, highlighting physical education as a transformative educational and social tool. | ca |
dc.format.extent | 55 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Tots els drets reservats | ca |
dc.subject.other | Educació física | ca |
dc.subject.other | Adolescència | ca |
dc.subject.other | Salut mental | ca |
dc.title | El valor educatiu de l’educació física: una anàlisi des de la vivència adolescent | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | forever | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/closedAccess | |
dc.date.embargoEnd | 9999-01-01 |
Files in this item
This document contains embargoed files indefinitely