Relats de vida i intervenció social: Una mirada al sensellarisme a través del diàleg amb una educadora social
View/Open
This document contains embargoed files indefinitely
Author
Other authors
Publication date
2025-05-01Abstract
L'objectiu principal d'aquest Treball Final de Grau és reflexionar sobre la pràctica social i
educativa mitjançant l'anàlisi de relats de vida, extrets de documents i visionats, i amb el
suport d’una conversa amb la Maria, una educadora social d’Arrels Fundació. Amb una
metodologia qualitativa, el treball adopta una aproximació reflexiva, interpretativa i crítica
per visibilitzar les experiències de persones en situació de sense llar, destacant la
discriminació i violència, tant institucional com social, que pateixen. També es reflexiona
sobre el rol de l’educador/a social i el tipus d’acompanyament que pot afavorir la inclusió
d’aquest col·lectiu. Les conclusions apunten a la necessitat d’una mirada més humana i
comunitària i a la urgència de promoure canvis en les polítiques d’abordatge del
sensellarisme.
The main objective of this Final Degree Project is to reflect on social and educational practice
through the analysis of life stories extracted from documents and recordings, supported by a
conversation with Maria, a social educator from Arrels Fundació. Using a qualitative
methodology, the project takes a reflective, interpretative, and critical approach to highlight
the experiences of people facing homelessness, emphasizing the institutional and social
discrimination and violence they endure. It also examines the role of social educators and the
type of support that can facilitate the inclusion of this group. The conclusions underscore the
need for a more human and community-centered perspective and highlight the urgency of
advocating for policy changes in addressing homelessness.
Document Type
Project / Final year job or degree
Document version
Published version
Language
Catalan
Pages
39 p.
Publisher
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Note
Curs 2024-2025
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Educació Social [122]
Rights
Tots els drets reservats