Proposta educativa d’intervenció en Educació Sexual pels i les adolescents d’un Centre Residencial d’Acció Educativa
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Visa Elcacho, Eunice | |
dc.contributor.author | Balasch Montaña, Abril | |
dc.date.accessioned | 2025-09-16T11:09:15Z | |
dc.date.created | 2025-05-19 | |
dc.date.issued | 2025-05-19 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180470 | |
dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
dc.description.abstract | En els Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) resideixen adolescents que sovint han viscut situacions de vulnerabilitat i manca de vincles afectius. Aquest context comporta, que hi hagi dificultats en la xarxa social i emocional de cadascun d’aquests i aquestes. Aquesta realitat, marcada per diferents recorreguts complexos, fa que molts d’ells i elles no hagin tingut accés a una educació sexual segura, completa i adaptada a les necessitats. Això té com a conseqüència que un tema com la sexualitat pugui quedar al marge, afectada pels tabús atribuïts a escala social, conjuntament amb la manca de referents, dificulten que es puguin garantir els drets bàsics com seria el cas d’una educació sexual integral. En aquest treball es dissenya una proposta d’intervenció des d’una mirada feminista i socioeducativa on es busca donar oportunitat i espais segurs per desenvolupar un garantiment d’aquests drets, en el cas del nostre treball; garantir una educació sexual integral. | ca |
dc.description.abstract | The Residential Educational Action Centres (CRAE) are home to adolescents who have often experienced situations of vulnerability and lack of emotional ties. This context entails, that there are difficulties in the social and emotional network of each one of them. This reality, marked by different complex routes, means that many of them have not had access to a safe, complete and adapted sexual education. This means that a subject such as sexuality can be left out, affected by the taboos attributed on a social scale, together with the lack of references, make it difficult for basic rights to be guaranteed, as would be the case with a comprehensive sexual education. In this work, a proposal for intervention is designed from a feminist and socio educational perspective where it seeks to give opportunity and safe spaces to develop a guarantee of these rights, in the case of our work; guarantee a comprehensive sexual education. | ca |
dc.format.extent | 81 p. | ca |
dc.language.iso | cat | ca |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
dc.rights | Tots els drets reservats | ca |
dc.subject.other | Educació sexual | ca |
dc.subject.other | Adolescència | ca |
dc.subject.other | Feminisme i educació | ca |
dc.title | Proposta educativa d’intervenció en Educació Sexual pels i les adolescents d’un Centre Residencial d’Acció Educativa | ca |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
dc.embargo.terms | forever | ca |
dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/closedAccess | |
dc.date.embargoEnd | 9999-01-01 |
Files in this item
This document contains embargoed files indefinitely
This item appears in the following Collection(s)
-
Grau en Educació Social [122]