Ús de realitat augmentada per a l’aprenentatge de reanimació cardiopulmonar pels estudiants d’infermeria
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2025-05-01Resumen
Introducció: Aquest estudi pretén implementar la tecnologia de realitat augmentada en els
seminaris de RCP bàsica als estudiants de la Universitat de Vic per determinar si la RA millora
l’aprenentatge i la qualitat de les maniobres de RCP. Té la intenció de millorar les estratègies
educatives utilitzades avui en dia aprofitant els nous avenços tecnològics.
Objectius: General: Avaluar l'efectivitat de l'ús de les ulleres de realitat augmentada en
l’aprenentatge de les maniobres de reanimació cardiopulmonar (RCP) als estudiants
d'infermeria de la Universitat de Vic, comparant amb un grup control sense el suport de les
ulleres. Específics: Analitzar l’aprenentatge dels dos grups d’estudiants d’aquí a sis mesos per
determinar si l’ensenyament perdura en el temps. Avaluar la tècnica dels estudiants que
utilitzen un sistema de retroalimentació en temps real amb les ulleres de RA en comparació amb
el grup que no en fa servir.
Metodologia: L’estudi es realitzarà durant el seminari de RCP bàsica. 40 participants realitzaran
la pràctica de forma habitual (grup de control) i uns altres 40 integraran les ulleres de RA per fer
la simulació, les quals ofereixen un feedback en temps real. S’avaluaran els coneixements
adquirits a través d’un qüestionari que realitzaran a l’acabar el seminari i sis mesos després, per
comprovar la seva retenció amb el temps.
Aplicabilitat pràctica: La RA durant l’aprenentatge permet una millora de la retenció de la
informació, una major execució de les maniobres de RCP, reduir la variabilitat entre estudiants,
i una major conservació dels coneixements a llarg termini. Pot contribuir a un avenç en formació,
adquirint una millor tècnica i recordant millor els passos a seguir i els coneixements ensenyats,
actuant amb més rapidesa i seguretat.
Introduction: This study aims to implement augmented reality (AR) technology in basic CPR
seminars for students at the University of Vic to determine whether AR improves learning and
the quality of CPR maneuvers. It intends to enhance current educational strategies by leveraging
new technological advancements.
Objectives: General: To evaluate the effectiveness of using augmented reality glasses in the
learning of cardiopulmonary resuscitation (CPR) maneuvers among nursing students at the
University of Vic, by comparing them with a control group without the support of the glasses.
Specific: To analyze the learning outcomes of both groups of students after six months, in order
to determine whether the teaching is retained over time. To evaluate the technique of the
students using a real-time feedback system with augmented reality glasses, compared to the
group not using them.
Methodology: The study will be conducted during a basic CPR seminar. Forty participants will
practice using the conventional method (control group), while another forty will integrate AR
glasses for simulation, which provide real-time feedback. The knowledge acquired will be
evaluated through a questionnaire completed immediately after the seminar and again six
months later to assess retention over time.
Practical applicability: AR in learning enhances information retention, improves CPR maneuver
execution, reduces variability among students, and increases long-term knowledge retention. It
can contribute to advancements in training by helping students acquire better techniques,
remember the correct steps more effectively, and apply their knowledge with greater speed and
confidence.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
41 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Citación recomendada
Esta citación se ha generado automáticamente.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en Infermeria [120]
Derechos
Tots els drets reservats
