Millora de l’autocura en pacients amb Insuficiència Cardíaca
Altres autors/es
Data de publicació
2025-04-27Resum
Introducció
L’autocura en pacients amb insuficiència cardíaca (IC) és un aspecte cau per millorar la
seva qualitat de vida, prevenir descompensacions i reduir tant la taxa de mortalitat com la de
rehospitalitzacions. Malgrat la seva importància, molts pacients no tenen els coneixements ni
les eines necessàries per gestionar adequadament la seva malaltia. L’educació sanitària,
especialment des d’infermeria, pot tenir un paper fonamental en l’adherència terapèutica i en
el control dels hàbits saludables.
Objectius
Dissenyar i implementar una intervenció educativa aplicada per professionals
d’infermeria en pacients diagnosticats recentment d’IC, per augmentar el grau d’autocura.
Metodologia
Implementació a la Unitat d’Insuficiència Cardíaca (UIC) de l’Hospital General de Vic
mitjançant un disseny quasiexperimental pre-post intervenció, de caràcter prospectiu i
longitudinal. La mostra estarà formada per 350 pacients de 65 anys o més, diagnosticats amb
insuficiència cardíaca de novo. Per la valoració del grau d’autocura s’utilitzarà l’Escala Europea
d’Autocura en la Insuficiència Cardíaca (EHFScBS) abans i després de la intervenció, juntament
amb dades sociodemogràfiques i clíniques; anàlisi estadístic amb el programa informàtic SPSS.
La intervenció educativa consistirà en set sessions quinzenals de 40 minuts centrades en
l’autocura, incloent-hi adherència terapèutica i gestió de la malaltia, seguides de cinc visites
mensuals per reforçar els coneixements adquirits i controlar l’estat de salut dels participants.
Aplicabilitat pràctica
S’espera que aquesta intervenció educativa contribueixi a millorar el grau d’autocura
dels pacients amb IC, promovent un millor control de la malaltia i una reducció de les
complicacions associades. A més, els resultats podrien servir de base per implementar
programes d’educació sanitària en altres UICs o en atenció primària, optimitzant l’abordatge
terapèutic i millorant la qualitat de vida dels pacients.
Introduction
Self-care in patients with heart failure (HF) is a key aspect of improving their quality of
life, preventing decompensation, and reducing both mortality and rehospitalization rates.
Despite its importance, many patients lack the knowledge or tools necessary to manage their
disease effectively. Health education, particularly from nursing professionals, can play a
fundamental role in enhancing therapeutic adherence and promoting healthy habits.
Objectives
To design and implement an educational intervention delivered by nursing professionals
to patients recently diagnosed with HF, with the aim of increasing the degree of self-care.
Methodology
Implementation will take place in the Heart Failure Unit (IFU) of the General Hospital of
Vic through a quasi-experimental pre-post intervention design that is prospective and
longitudinal. The sample will consist of 350 patients aged 65 or older, diagnosed with de novo
heart failure within the last month. The European Heart Failure Self-Care Scale (EHFScBS) will be
utilized to assess the degree of self-care before and after the intervention, along with
sociodemographic and clinical data; analysis will be conducted using the SPSS software program.
The educational intervention will include seven biweekly 40-minute sessions focused on self care, covering therapeutic adherence and disease management, followed by five monthly visits
to reinforce knowledge and monitor health status.
Practical applicability
This educational intervention is expected to improve the degree of self-care among
patients with HF, leading to better disease management and a reduction in associated
complications. Furthermore, the results could serve as a foundation for implementing health
education programs in other ICUs or in primary care settings, optimizing the therapeutic
approach and enhancing the quality of life for patients.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Versió del document
Versió publicada
Llengua
Català
Paraules clau
Pàgines
64 p.
Publicat per
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Citació recomanada
Aquesta citació s'ha generat automàticament.
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Grau en Infermeria [120]
Drets
Tots els drets reservats
