| dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Empresa i Comunicació | |
| dc.contributor.author | Antoja Roure, Berta | |
| dc.date.accessioned | 2025-10-15T10:48:54Z | |
| dc.date.available | 2025-10-15T10:48:54Z | |
| dc.date.created | 2025-05-01 | |
| dc.date.issued | 2025-05-01 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180582 | |
| dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
| dc.description.abstract | La norma ISO 9001:2015 Sistemes de gestió de la qualitat. Requisits és un model de gestió
de qualitat de reconeixement internacional que ofereix, a les organitzacions, l’oportunitat
d’integrar un sistema de gestió de qualitat estandarditzat i certificable, orientat
principalment a la satisfacció de les parts interessades. A Catalunya, les titulacions
universitàries i els centres que les imparteixen tenen el seu propi marc d’assegurament de
la qualitat, que representa només una avaluació tangencial per a les unitats tècniques
universitàries. Aquestes unitats poden trobar en la norma ISO un marc de referència per a
la seva gestió de qualitat, que els ha de permetre millorar l’eficiència i optimitzar
processos, reduir costos, augmentar la satisfacció i confiança de les parts interessades,
enfortir les relacions internes, garantir el compliment normatiu i impulsar noves
coŀlaboracions. Aquest estudi té per objectiu analitzar la situació inicial de la gestió interna
de qualitat d’una unitat tècnica d’una universitat catalana en contrast amb l’ISO
9001:2015, norma que no està implantada en aquesta unitat. I, segons aquesta anàlisi,
detectar-ne les bretxes i proposar accions de millora per reduir-les. La proposta
metodològica, que també inclou l’estudi exploratori i l’observació participant, es basa en
un qüestionari validat per a l’avaluació de la gestió de qualitat en relació amb els principis
de gestió de qualitat i els requisits de l’ISO 9001:2015. Els resultats posen en relleu que la
gestió interna de qualitat de la unitat tècnica està alineada amb la norma ISO 9001:2015,
atès que la unitat es gestiona d’acord amb els principis de gestió de qualitat així com
acompleix els requisits establerts per la norma. Tot i haver-se constatat un clar alineament
amb l’ISO 9001, la pròpia orientació del sistema cap a la millora contínua genera una
proposta d’accions de millora amb el propòsit de continuar avançant en l’eficiència i
l’exceŀlència de la gestió | ca |
| dc.description.abstract | The ISO 9001:2015 Quality Management Systems - Requirements is an internationally
recognized quality management model that offers organisations the opportunity to
integrate a standardized and certifiable quality management system, primarily focused on
stakeholder satisfaction. In Catalonia, university degrees and the institutions that offer
them have their own quality assurance framework, which represents only a tangential
evaluation for university technical units. These units may find in the ISO standard a
reference framework for their quality management, enabling them to improve efficiency
and optimize processes, reduce costs, increase stakeholder satisfaction and trust,
strengthen internal relationships, ensure regulatory compliance, and foster new
collaborations. This study aims to analyse the initial state of internal quality management
in a technical unit of a Catalan university in contrast with the ISO 9001:2015 standard,
which is not currently implemented in this unit. Based on this analysis, the study seeks to
identify gaps and propose improvement actions to reduce them. The methodological
approach, which also includes exploratory research and participant observation, is based
on a validated questionnaire for evaluating the quality management in accordance with the
principles of quality management and the requirements of the ISO 9001:2015 standard. The
results highlight that the internal quality management of the technical unit is aligned with
ISO 9001:2015, as the unit is managed in accordance with quality management principles
and complies with the requirements established by the standard. Despite this clear
alignment with ISO 9001, the system’s inherent orientation toward continuous
improvement leads to a proposal of improvement actions aimed at further advancing
efficiency and management excellence. | ca |
| dc.format.extent | 104 p. | ca |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
| dc.rights | Tots els drets reservats | ca |
| dc.subject.other | Universitats | ca |
| dc.subject.other | Universitats -- Acreditació | ca |
| dc.subject.other | Norma ISO 9001 | ca |
| dc.title | Diagnosi de l'alineament de la gestió de qualitat d'una unitat tècnica universitària envers l'ISO 9001:2015 | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
| dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
| dc.embargo.terms | cap | ca |
| dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | |