Mostra el registre parcial de l'element
Impacte del confinament per la covid-19 envers l’autolesió adolescent
| dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
| dc.contributor.author | Falguera Campmany, Aina | |
| dc.date.accessioned | 2025-10-22T10:28:38Z | |
| dc.date.available | 2025-10-22T10:28:38Z | |
| dc.date.created | 2025-05-19 | |
| dc.date.issued | 2025-05-19 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180606 | |
| dc.description | Curs 2024-2025 | ca |
| dc.description.abstract | El present estudi té com a objectiu analitzar l’impacte del confinament derivat de la pandèmia de la COVID-19 en la prevalença de les conductes autolesives en adolescents. Mitjançant un disseny metodològic quantitatiu ex-post-facto amb cohorts retrospectius, s’han comparat dues generacions: una exposada al confinament durant l’adolescència (nascuts entre 2001-2008) i una altra no exposada (nascuts entre 1988-1995). La mostra està formada per 200 participants residents a Catalunya. Per a la recollida de dades s’ha utilitzat un qüestionari autoadministrat ad hoc, distribuït a través de Google Forms, que explora variables com les autolesions i l’impacte emocional del confinament. Els resultats mostren una prevalença més elevada d’autolesions en el grup exposat (21,5%), en comparació amb el no exposat (8,9%). Entre els motius més comuns reportats per dur a terme autolesions es troben l’alliberament d’estrès, l’autocàstig i la dificultat per gestionar emocions complexes. A més, el 16,5% del grup exposat manifesta que el confinament va influir en l’inici o increment d’aquestes conductes. També s’observa una associació significativa entre la percepció negativa de l’impacte emocional del confinament i la presència d’autolesions. Aquestes troballes posen de manifest la rellevància d’abordar la salut mental adolescent en situacions de crisi i la necessitat d’oferir espais educatius i familiars que afavoreixin la regulació emocional adaptativa | ca |
| dc.description.abstract | The aim of this study is to analyse the impact of the COVID-19 pandemic lockdown on the prevalence of self-injurious behaviour among adolescents. A quantitative ex-post facto research design with retrospective cohorts was employed, comparing two generational groups: one exposed to the lockdown during adolescence (born between 2001 and 2008) and another unexposed group (born between 1988 and 1995). The sample consisted of 200 participants residing in Catalonia. Data were collected using a self-administered ad hoc questionnaire distributed via Google Forms, exploring variables such as self-harm and the emotional impact of the lockdown. The results show a higher prevalence of self-injurious behaviour in the exposed group (21.5%) compared to the unexposed group (8.9%). The most frequently reported reasons for self-harming include stress relief, self-punishment, and difficulties in managing complex emotions. Additionally, 16.5% of the exposed group stated that the lockdown influenced the onset or increase of these behaviours. A significant association was also observed between a negative perception of the emotional impact of the lockdown and the presence of self-harming behaviour. These findings highlight the importance of addressing adolescent mental health in crisis situations and the need to create educational and family environments that promote adaptive emotional regulation. | ca |
| dc.format.extent | 66 p. | ca |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.rights | Tots els drets reservats | ca |
| dc.subject.other | COVID-19 (Malaltia) | ca |
| dc.subject.other | Confinament | ca |
| dc.subject.other | Adolescents | ca |
| dc.title | Impacte del confinament per la covid-19 envers l’autolesió adolescent | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
| dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
| dc.embargo.terms | cap | ca |
| dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Grau en Psicologia [223]
