Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorCollet, Jordi (Collet i Sabé)
dc.contributorSoldevila Pérez, Jesús
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia
dc.contributor.authorCamacho Vallejo, Sònia
dc.date.accessioned2025-11-20T09:37:56Z
dc.date.available2025-11-20T09:37:56Z
dc.date.created2025-09-22
dc.date.issued2025-09-22
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180655
dc.description.abstractAquesta tesi doctoral analitza les mesures de resposta a la diversitat (MRD) a escoles d’infantil i primària de l’Estat espanyol, amb l’objectiu de millorar les pràctiques i polítiques d’inclusió. La recerca es pregunta com s’implementen les MRD en diferents contextos i com les perceben docents i famílies, especialment amb infants amb necessitats educatives especials (NEE) o en situació de vulnerabilitat. Es combinen una revisió sistemàtica de la literatura i la normativa amb l’anàlisi qualitativa de nou escoles de Catalunya, País Basc i Comunitat Valenciana, mitjançant entrevistes semiestructurades a equips directius, docents i famílies. Els resultats mostren bones pràctiques inclusives i estratègies col·laboratives, però també limitacions com la manca de recursos, sobrecàrrega docent i rigidesa en la normativa. La tesi conclou que la inclusió requereix transformar la cultura escolar, potenciar la formació docent, millorar les relacions escola-família i garantir recursos suficients, situant l’alumnat al centre del procés educatiu.ca
dc.description.abstractThis doctoral thesis analyses diversity response measures (DRM) in nursery and primary schools in Spain, with the aim of improving inclusion practices and policies. The research asks how DRM are implemented in different contexts and how they are perceived by teachers and families, especially with children with special educational needs (SEN) or in situations of vulnerability. A systematic review of the literature and regulations is combined with a qualitative analysis of nine schools in Catalonia, the Basque Country and the Valencian Community, through semi-structured interviews with management teams, teachers and families. The results show good inclusive practices and collaborative strategies, but also limitations such as lack of resources, teacher overload and rigidity in regulations. The thesis concludes that inclusion requires transforming school culture, enhancing teacher training, improving school-family relations and guaranteeing sufficient resources, placing students at the centre of the educational process.ca
dc.format.extent199 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subject.otherEducació inclusivaca
dc.subject.otherAtenció a la diversitatca
dc.subject.otherEducació especialca
dc.subject.otherPolítica educativaca
dc.subject.otherFamília i escolaca
dc.subject.otherRecursos educatius obertsca
dc.titleMesures de resposta a la diversitat a les escoles d’infantil i primària: Anàlisi comparativa a tres territoris de l’Estat Espanyolca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject.udc376ca


Fitxers en aquest element

 

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Attribution 4.0 International
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix