| dc.contributor | Collet, Jordi (Collet i Sabé) | |
| dc.contributor | Soldevila Pérez, Jesús | |
| dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogia | |
| dc.contributor.author | Camacho Vallejo, Sònia | |
| dc.date.accessioned | 2025-11-20T09:37:56Z | |
| dc.date.available | 2025-11-20T09:37:56Z | |
| dc.date.created | 2025-09-22 | |
| dc.date.issued | 2025-09-22 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/180655 | |
| dc.description.abstract | Aquesta tesi doctoral analitza les mesures de resposta a la diversitat (MRD) a escoles d’infantil i primària de l’Estat espanyol, amb l’objectiu de millorar les pràctiques i polítiques d’inclusió. La recerca es pregunta com s’implementen les MRD en diferents contextos i com les perceben docents i famílies, especialment amb infants amb necessitats educatives especials (NEE) o en situació de vulnerabilitat.
Es combinen una revisió sistemàtica de la literatura i la normativa amb l’anàlisi qualitativa de nou escoles de Catalunya, País Basc i Comunitat Valenciana, mitjançant entrevistes semiestructurades a equips directius, docents i famílies. Els resultats mostren bones pràctiques inclusives i estratègies col·laboratives, però també limitacions com la manca de recursos, sobrecàrrega docent i rigidesa en la normativa.
La tesi conclou que la inclusió requereix transformar la cultura escolar, potenciar la formació docent, millorar les relacions escola-família i garantir recursos suficients, situant l’alumnat al centre del procés educatiu. | ca |
| dc.description.abstract | This doctoral thesis analyses diversity response measures (DRM) in nursery and primary schools in Spain, with the aim of improving inclusion practices and policies. The research asks how DRM are implemented in different contexts and how they are perceived by teachers and families, especially with children with special educational needs (SEN) or in situations of vulnerability.
A systematic review of the literature and regulations is combined with a qualitative analysis of nine schools in Catalonia, the Basque Country and the Valencian Community, through semi-structured interviews with management teams, teachers and families. The results show good inclusive practices and collaborative strategies, but also limitations such as lack of resources, teacher overload and rigidity in regulations.
The thesis concludes that inclusion requires transforming school culture, enhancing teacher training, improving school-family relations and guaranteeing sufficient resources, placing students at the centre of the educational process. | ca |
| dc.format.extent | 199 p. | ca |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | ca |
| dc.rights | Attribution 4.0 International | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
| dc.subject.other | Educació inclusiva | ca |
| dc.subject.other | Atenció a la diversitat | ca |
| dc.subject.other | Educació especial | ca |
| dc.subject.other | Política educativa | ca |
| dc.subject.other | Família i escola | ca |
| dc.subject.other | Recursos educatius oberts | ca |
| dc.title | Mesures de resposta a la diversitat a les escoles d’infantil i primària: Anàlisi comparativa a tres territoris de l’Estat Espanyol | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | ca |
| dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | ca |
| dc.embargo.terms | cap | ca |
| dc.rights.accessLevel | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject.udc | 376 | ca |