L’impacte de la criança negligent en el desenvolupament de vincles entre iguals. Un estudi qualitatiu sobre la percepció dels professionals de Seaia
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2025-05-19Resumen
Aquest treball analitza les percepcions dels professionals del Servei Especialitzat
d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (SEAIA) amb l’objectiu d’explorar l’impacte de
la criança negligent en el desenvolupament dels vincles entre iguals. Mitjançant una
metodologia qualitativa, s’han realitzat entrevistes a professionals amb perfils
diversos de la comarca d’Osona. Els resultats posen de manifest com la negligència
infantil pot dificultar la capacitat dels infants per establir relacions emocionals sanes
amb els seus iguals, així com les conseqüències socials i emocionals que se’n
deriven. També s’evidencia la importància del paper dels professionals per
acompanyar i revertir aquestes situacions. El treball conclou que l’atenció a la
negligència infantil ha de ser abordada des d’una perspectiva integral, centrada en
la prevenció, el suport a les famílies i la garantia d’un entorn segur i protector per a
tots els infants.
This study analyzes the perceptions of professionals from the Specialized Service for
the Care of Children and Adolescents (SEAIA) with the aim of exploring the impact of
negligent parenting on the development of peer relationships. Using a qualitative
methodology, interviews were conducted with professionals from diverse profiles in
the Osona region. The results highlight how child neglect can hinder children’s ability
to form healthy emotional bonds with their peers, as well as the social and emotional
consequences that may arise. The findings also underscore the importance of the
role of professionals in accompanying and reversing these situations. The study
concludes that addressing child neglect requires a comprehensive approach focused
on prevention, family support, and the guarantee of a safe and protective
environment for all children.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Versión del documento
Versión publicada
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
85 p.
Publicado por
Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
Nota
Curs 2024-2025
Citación recomendada
Esta citación se ha generado automáticamente.
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en Psicologia [234]
Derechos
Tots els drets reservats
