Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorMateu Ortí, Núria
dc.date.accessioned2025-12-12T13:22:07Z
dc.date.available2025-12-12T13:22:07Z
dc.date.created2025-05-01
dc.date.issued2025-05-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/180715
dc.descriptionCurs 2024-2025ca
dc.description.abstractAquest treball de final de grau en Psicologia té com a objectiu explorar l’impacte psicològic i emocional de la donació de gàmetes tant en les persones nascudes a través d’aquesta pràctica com en els donants implicats. A partir d’una perspectiva del desenvolupament psicosocial, es posa especial èmfasi en aspectes com la construcció de la identitat, l’autoestima i la sensació de pertinença. La recerca s’ha dut a terme mitjançant una metodologia qualitativa, amb dues tècniques principals: grups de discussió amb adolescents i adults nascuts per donació i entrevistes amb dos donants. L’anàlisi temàtica de les dades ha permès identificar patrons recurrents en les experiències dels participants. Els resultats apunten que el coneixement de l’origen genètic i el moment vital en què es rep aquesta informació poden influir de manera significativa en el benestar emocional i el desenvolupament identitari. Pel que fa als donants, s’observa una varietat de motivacions i respostes emocionals, que van des de la satisfacció fins a preocupacions o reflexions posteriors sobre el vincle amb la descendència biològica. Aquesta recerca aporta comprensions valuoses sobre les vivències subjectives d’un fenomen cada cop més present a la nostra societat.ca
dc.description.abstractThis Bachelor’s thesis in Psychology aims to explore the psychological and emotional impact of gamete donation on both the offspring conceived through this practice and the donors involved. From a psychosocial development perspective, it focuses on aspects such as identity formation, self-esteem, and sense of belonging. The research follows a qualitative methodology, using two main techniques: focus groups with donor-conceived adolescents and adults and interviews with two donors. Thematic analysis enabled the identification of recurring patterns in participants’ experiences. Results suggest that awareness of genetic origins and the stage of life in which this information is disclosed can significantly influence emotional well being and identity development. Regarding donors, findings reveal a variety of motivations and emotional responses, ranging from satisfaction to concerns and reflections on the biological link with offspring. This research contributes valuable insights into the subjective experiences surrounding a phenomenon increasingly present in today’s society.ca
dc.format.extent51 p.ca
dc.language.isocatca
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaca
dc.rightsTots els drets reservatsca
dc.subject.otherGàmetesca
dc.subject.otherDonacióca
dc.subject.otherSalut mentalca
dc.titleImpacte psicològic en fills i donants de gàmetes: Una investigació sobre identitat, pertinença i satisfacció personalca
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionca
dc.embargo.termscapca
dc.rights.accessLevelinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint