Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic. Facultat d'Empresa i Comunicació
dc.contributorUniversitat de Vic. Màster de Comunicació Digital Interactiva
dc.contributor.authorVallín Blanco, Mónica
dc.date.accessioned2012-09-25T07:55:18Z
dc.date.available2012-09-25T07:55:18Z
dc.date.created2012-07
dc.date.issued2012-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/1878
dc.descriptionCurs 2011-2012
dc.description.abstractEl objetivo principal de este trabajo es determinar si las comunidades virtuales de práctica son un espacio adecuado para la autoformación de los docentes. Con este fin, primero se especifican algunos conceptos clave que ayuden a contextualizar el tema de la formación; en segundo lugar se recogen los rasgos que se consideran hoy necesarios para llevar a cabo la labor docente, dibujándose así el perfil “ideal” del profesor en el contexto actual desde distintos ángulos de vista; y por último, se narran algunas experiencias personales en las redes sociales para ilustrar el funcionamiento de este nuevo paradigma social.ca_ES
dc.description.abstractThe main objective of this project is to determine whether virtual communities of practice are adequate space for the self-training of teachers. To this end, firstly some key concepts which help contextualize the issue of training are specified; secondly, features that are nowadays considered necessary to carry out the task of teaching are listed, in order to draw the “ideal” teacher profile in the current context from different points of view; and finally, several personal experiences in social networks are told to illustrate the running of this new social paradigm. To clarify whether this is a feasible training model, the workshops offered on the social network Internet en el Aula are taken as an example, this is a type of online training that shares some similarities with the MOOCs (Massive Open Online Courses), which are increasingly becoming more popular among those who frequent these new learning environments.ca_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent97 p.ca_ES
dc.language.isospaca_ES
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonsca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ca_ES
dc.subject.otherXarxes socials
dc.subject.otherEducació permanent -- Ensenyament assistit per ordinador
dc.subject.otherProfessors -- Educació permanent
dc.titleHacia la autoformación permanente de los docentes en las comunidades de práctica: los talleres de internet en el Aulaca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisca_ES
dc.description.versionDirector/a: Ruth Sofhía Contreras Espinosa
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint