Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic. Grup de Recerca en Recerca Educativa
dc.contributorUniversitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.authorCollet, Jordi (Collet i Sabé)
dc.date.accessioned2012-12-12T11:56:52Z
dc.date.available2012-12-12T11:56:52Z
dc.date.created2011
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationCollet, Jordi. "Educar els fills és molt complicat! Els malestars actuals de la socialització familiar" A: Revista Catalana de Sociologia, desembre 2011, núm. 27, p. 77-87ca_ES
dc.identifier.issn2013-5149
dc.identifier.issn1136-8527
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/1951
dc.description.abstractEn les diferents recerques sobre la socialització familiar són cada vegada més habituals les referències dels progenitors catalans de classes mitjanes i altes a la complexitat, a les dificultats i a la tensió creixent que implica educar els fills i les filles. Sobre això, i amb la teoria de la civilització de Norbert Elias com a fil conductor, l’article es pregunta pels malestars que actualment travessa la socialització familiar i els posa en relació amb quin és l’objectiu del mateix procés en la nostra societat immersa en un capitalisme financer i flexible. Així, si la finalitat és la «socialització terciària» (Mead, 1964; Bateson, 1984), dins les famílies emergeixen un seguit de neguits i malestars lligats a l’autoritat, l’autonomia, els hàbits, els conflictes i els càstigs, les normes, les convencions i les prohibicions, etc. que, segons el parer de l’autor, cal comprendre dins del nou context social i econòmic i en relació amb els nous objectius de l’educació familiar de les famílies benestants catalanes.ca_ES
dc.description.abstractIn recent research into family socialisation processes, middle- and upper-class Catalan parents are increasingly referring to the complexity, difficulties and growing tensions involved in raising children. Drawing on Norbert Elias’ theory of civilisation, this article sets out to examine the uncertainties regarding family socialisation processes by relating them to the goals of the process itself in a society that is immersed in a flexible financial capitalism. Thus, if the aim is “tertiary socialisation” (Mead, 1964 and Bateson, 1984), within families there is growing unease and anxiety regarding the notions of authority, autonomy, habits, conflict, punishment, rules, conventions, prohibitions, etc., that, the author argues, can best be understood by relating them to this new social and economic context and the new educational objectives of well-off Catalan families.ca_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent11 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.publisherInstitut d'Estudis Catalansca_ES
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonsca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ca_ES
dc.subject.otherFamília i escolaca_ES
dc.titleEducar els fills és molt complicat! Els malestars actuals de la socialització familiarca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.2436/20.3005.01.42
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/publishedVersionca_ES
dc.indexacioIndexat a CARHUS+ca_ES


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint