Treballs de Fi de Màster: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 641
-
Female Composers matters! Reelaboració del Llistat d’audicions de la matèria Anàlisi Musical destinada a les PAU 2023 sota el criteri de perspectiva de gènere
(2023-06-02)La present investigació pretén, per una banda, mostrar la situació de biaix de gènere tant en l’àmbit musical com educatiu i, d’altra banda, aplicar les lleis d’educació amb la finalitat de reelaborar ... -
Estava de parranda! La rumba catalana en la matèria de música a l'Educació Secundària Obligatòria a Catalunya
(2023-05-30)Aquest Treball de Fi de Màster explora l'aplicació de la rumba catalana en el marc de la matèria de música de l'Educació Secundària Obligatòria a Catalunya. Ofereix una visió global de l'ús d’aquest ... -
Els usos lingüístics de professors i alumnes a l'aula de Llengua Catalana a l'ESO
(2023-06-02)Aquest treball investiga els usos lingüístics a l’aula de Llengua Catalana i Literatura d’un centre públic d’educació secundària de Sabadell. L’estudi proporciona dades generals del descens de la presència ... -
El pòdcast a secundària com a eina didàctica en l'aprenentatge de la llengua catalana
(2023-06-01)Aquest treball examina el potencial del pòdcast com a eina per promoure l'aprenentatge oral i escrit de la llengua en el context d’educació secundària. La metodologia utilitzada és de caràcter mixt, amb ... -
Deconstruint el desencant: Anàlisi de la perspectiva de l'alumnat al voltant de l'assignatura de música a secundària
(2023-06-01)En el nostre país la matèria de música es considera encara avui dia una assignatura secundària tot i la inclusió de les noves pedagogies. La transició educativa que es produeix de primària a secundària ... -
Com poden ajudar les tutoritzacions al creixement de l'alumnat en la Secundària?
(2023-05-29)El procés d’acompanyament i orientació que elabora l’equip docent en la seva tasca tutorial és vital pel desenvolupament personal, acadèmic i professional de l’alumnat. Aquesta recerca analitza la ... -
Com ens aproximem als clàssics? Comparativa entre l'enfocament teòric i el Projecte Magrana
(2023-06-02)El present Treball de Fi de Màster es titula: “com ens aproximem als clàssics? Comparativa entre l’enfocament teòric i el Projecte Magrana”. Els objectius que es proposa són, en primer lloc, analitzar ... -
Antígona. Un projecte amb metodologies teatrals per a treballar la competència oral a batxillerat
(2023-05-28)L’educació, segons les noves tendències pedagògiques i els nous currículums del Departament d’Educació, camina cap a un futur on els continguts competencials ofereixin, més que mai, uns aprenentatges ... -
Anàlisi de l’avaluació des d’una perspectiva formativa i compartida de tres docents d’educació física d’un institut del Berguedà
(2023-06-02)Aquest Treball Final de Màster aborda el tema de l'avaluació formativa i compartida en l'àmbit de l'educació física. L’estudi se centra a investigar l’avaluació utilitzada pels docents, recollir les ... -
Actituds i creences de l'alumnat i professorat de la competència oral en català en un cicle formatiu de grau superior de tècniques d'actuació teatral
(2023-06-01)Aquest treball té com a objectiu esbrinar quines actituds i creences tenen l’alumnat i el professorat de la competència oral en català del Cicle Formatiu de Grau Superior en Tècniques d’Actuació Teatral ... -
Análisis del Programa Educativo Bilingüe en educación secundaria obligatoria desde la perspectiva inclusiva
(2023-06-12)Los programas educativos bilingües suponen una de las múltiples acciones educativas planteadas por las administraciones educativas como herramientas diseñadas y orientadas para introducir aspectos de ... -
‘Language is never innocent’: translation and post-colonial identity in Ireland
(2023-09-05)The relationship between translation and identity in Ireland has come to be a very polarising topic as a result of the country’s history of colonisation. To understand how translation is affected by the ... -
La percepció dels assistents d'escriptura per part d'alumnes de secundària i batxillerat
(2022-06-01)En el context de pandèmia arran de la COVID-19, ha estat necessari repensar com els alumnes poden aprendre en contextos fora de l’aula. Entre aquests aprenentatges hi ha la competència escrita, i una ... -
The application and use of the digital app Quizlet to learn vocabulary in English during the First Baccalaureate education at the Secondary School Milà i Fontanals (Vilafranca del Penedès): a case study
(2022-06-01)The present study aims to analyse the use of current digital technologies such as Quizlet to learn vocabulary in the English subject. The participants of this study are students that are currently enrolled ... -
Anàlisi descriptiu del nivell d'activitat física i adherència a la dieta mediterrània en estudiants de 3r d'ESO del barri de l'Eixample de Barcelona
(2022-05-03)Introducció: L’adolescència és un període crític en la formació de la personalitat dels individus. Durant aquesta etapa els subjectes desenvolupen el seu estil de vida i patrons de comportament que ... -
Designing a succesful PBL project: The role of motivation and student engagement
(2022-06-02)This study was conducted with year four students at Vall de Llémena High School in Sant Gregori, Catalonia to analyse students' motivation and attitude toward English and to see if PBL had a positive ... -
Les rutes literàries com a eina didàctica per a l'ensenyament de la literatura en aules amb complexitat. Proposta de ruta
(2022-06)En aquest treball es pretén estudiar i analitzar la ruta literària com una eina didàctica per emprar-la en l’ensenyament de la literatura en grups complexos. Mitjançant una anàlisi prèvia sobre ... -
La producció musical: una extensió de l'aprenentatge a les aules de música
(2022-06)Tota la música que s'escolta avui en dia passa per una mediació tecnològica que pot ser més o menys evident per a l'oient. No obstant això, a l'educació musical de secundària en cap moment es contempla ... -
Anàlisi de la retroacció escrita i de la reescriptura d'articles d'opinió d'alumnes de 3r d'ESO
(2022-01-24)Aquest estudi analitza la retroacció escrita i la reescriptura de 22 textos d’un grup d’alumnes de 3r ESO de l’INS Lluís de Peguera de Manresa. L’objectiu de la recerca és conèixer quin tipus d’errors ... -
Literatura juvenil, clàssics i cànon literari. Una proposta de lectures guiades per al segon cicle d'ESO
(2022-05-30)El present treball indaga el paper de les lectures obligatòries, de lectura guiada, en el desenvolupament de la competència literària a l’ESO. Un primer objectiu del treball és establir un petit estat ...