Treballs de Fi de Màster: Recent submissions
Now showing items 361-380 of 644
-
Bioinformatic tools for Big Data in Omic studies with application to genomic inversion calling and multiomic data integration
(2020-09)Motivation: The diversity and huge omics data take biology and biomedicine research and application into a big data era. Most of the current statistical analyses required to analyze omic data are not ... -
Determination of immunogenic epitopes
(2020-09-15)The identification of immunogenic epitopes (such as fragments of proteins, in particular peptides, that can trigger an immune response) is a fundamental need for immune-based therapies. A computational ... -
Genetic analysis of the anticoagulant proteins Antithrombin, Protein C and Protein S
(2020-09-15)Cardiovascular diseases (CVDs) are the number one case of dead globally according to the World Health Organisation (WHO) ahead of cancer and respiratory diseases. Most of CVDs are caused by a combination ... -
Telomere length and Alzheimer's disease endophenotypes: a Mendelian Randomization study
(2020-09-15)Background: Telomere length (TL) is a putative biomarker of biological aging and aging-related outcomes. Observational studies are limited to conclude whether TL is causally associated with Alzheimer’s ... -
Development of a machine learning algorithm classification tool to improve strain detection in whole genome metagenomics dataset
(2020-05-15)Metagenomics is a pioneering branch of bioinformatics that utilizes genomics techniques, like the sequencing of the DNA, in order to obtain important information about microorganisms. During the recent ... -
La interpretació de la ironia literària en estudiants de secundària
(2020-06)El present treball proposa un estudi qualitatiu a través d’una activitat de comprensió lectora i d’un qüestionari d’hàbits lectors a estudiants de diferents cursos –1r d’ESO, 3r d’ESO i 1r de batxillerat– ... -
L'ensenyament de l'anglès en un context multilingüe i multicultural: reptes, necessitats específiques i respostes educatives
(2020-05-04)Aquest treball és un projecte de recerca qualitativa en el qual s’indaga sobre l’ensenyament de la llengua anglesa en contextos multilingües i multiculturals. L’alumnat de les aules de secundària actuals ... -
Transmedia narratives in the Netflix era: a case study of Marvel's Daredevil
(2019-09-08)This research is a case-study of the TV show Daredevil as a transmedia narrative. By means of qualitative and comparative analysis, the study shows the ways in which Daredevil fulfils the main theories ... -
El análisis de las declaraciones: una aproximación a la aplicación interlingüística de la técnica y a la cuestión intercultural desde una perspectiva translémica
(2019-09-08)En la actualidad, los cuerpos y fuerzas de seguridad de diferentes países, entre otros organismos, se sirven de diferentes técnicas para detectar la mentira en declaraciones, entrevistas e interrogatorios. ... -
Acompanyant l'alumnat de primària pel laberint d'Internet: avaluació reguladora de la competència informacional
(2019)La competència digital és imprescindible en la societat del segle XXI i per tant s'ha d'integrar en el marc de l'activitat habitual d'aula. Un element fonamental d'aquesta integració és l'avaluació. ... -
Les tutories individualitzades a cicle mitjà per millorar la convivència
(2019)En el present article volem explicar i analitzar un procés de millora i innovació educativa a l’etapa de primària, concretament al cicle mitjà. L’objectiu principal és millorar la convivència al centre ... -
Introducció de la metodologia AICLE per millorar la competència en llengua anglesa dels alumnes de primària
(2019)Aquest article explica el procés de construcció conjunta centrat en la millora de la competència en llengua anglesa a partir de la implementació de la metodologia AICLE. La millora es troba en fase ... -
Pla d'innovació i millora del projecte interdisciplinari "apadrinem el nostre patrimoni: els safareigs de can Martra"
(2019)Aquest article s’enmarca dins del Màster interUniversitari de Millora dels Ensenyaments de l’Educació Infantil i Primària, Màster promogut pel Departament d’Educació amb l’objectiu de formar professionals ... -
Com documentar la vida a l'aula a l'educació infantil. Comunicar i reflexionar. Un projecte comú.
(2019)Les experiències que viuen els infants dia a dia a les aules d’educació infantil són sovint efímeres i invisibles si no hi ha algú que les reculli i les faci evidents. Cal que les famílies, els propis ... -
Reflexionem sobre com treballar la resolució de problemes matemàtics de manera competencial : una experiència a 2n de primària
(2019)En aquest article s’explica el començament d’un procés de reflexió, iniciat aquest curs 18-19, per a dur a terme un pla de millora educativa en l’àmbit matemàtic i concretament en la dimensió de resolució ... -
Una aproximación a la preparación espiritual de la guía en el pensamiento de María Montessori : propuestas para el desarrollo espiritual en los centros de formación
(2019)Esta investigación aborda la preparación espiritual de la guía en el pensamiento de María Montessori, realizando un estudio de su lado más filosófico y espiritual a través del análisis de algunas de las ... -
Anàlisi de la primera edició del programa DAC a la Universitat de Vic
(2019-06)El present estudi és una investigació que pretén analitzar l’organització del Programa en Docència en Alternança als Centres (DAC), un programa innovador en docència universitària implementat per primera ... -
Eurovisión, sin barreras idiomáticas: propuesta de traducción inglés - español del libro The "Eurovision Song Contest": The Official History
(2019-06)El siguiente Trabajo Final de Máster se centra en la propuesta de traducción inglés – español de los veinte primeros capítulos del libro The “Eurovision Song Contest”: The Official History, escrito ... -
Introducció de jocs matemàtics a cicle superior mitjançant la co-docència
(2019)Aquest article és l’explicació del procés seguit a l’escola Les Escoles de Gurb per al disseny i implementació del pla de millora emmarcat en el treball de pràctiques realitzat dins el màster: Millora ...