La trampa de Rousseau. O com es pot saltar del convencionalisme al civisme
Visualitza/Obre
Altres autors/es
Data de publicació
2012ISSN
1134-0258
Resum
En aquest text es presenta una lectura de Rousseau des de la seva dimensió política
i sota una perspectiva d’actualitat. Amb una aproximació a la concepció i l’argumentació
dels elements que conformen el projecte polític en l’obra El contracte social —això
és, justícia, moral i raó— les autores pensen a fons la modernitat des de l’assumpció
del convencionalisme cívic liberal. L’espai públic és, doncs, l’eix que permet desgranar els arguments que condicionen un ésser humà que es desplega molt més enllà de la
naturalesa i que donen sentit a una educació conscient d’una de les seves finalitats
intrínseques més rellevants.
This text presents a reading of Rousseau from his political dimension and
following a current perspective. With an approach to the conception and discussion
of the elements that make up the political project in his work the Social Contract —
that is: justice, morality and reason—, the authors delve into considering modernity
from the assumption of liberal civil conventionalism. The public space is, therefore,
the crux that makes it possible to thresh out the arguments conditioning humans that
spreads far beyond that of nature and gives meaning to an education aware of one of
its most important intrinsic purposes.
Tipus de document
Article
Llengua
Català
Paraules clau
Rousseau, Jean-Jacques, 1712-1778
Pedagogia
Pàgines
15 p.
Publicat per
Institut d´Estudis Catalans
Citació
GÓMEZ MUNDÓ, Anna; CARREÑO I AGUILAR, Antonieta. "La Trampa de Rousseau. O com es pot saltar del convencionalisme al civisme". A: Educació i Història: revista d'història de l'educació, 2012, pàg. 55-69.
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Articles [1389]
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com http://creativecommons.org/licences/by-nc-nd/3.0/es