Place branding : a conceptual and theoretical framework
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2013ISSN
0212-9426
Resum
Within the context of rising competition between territories, identity has become the most
important element of recognition, differentiation and commodification in the communicative
process within which cities, regions and countries position themselves. Geographical spaces
thus compete in terms of this identity, which is then subjected to fierce comparison and
competition (Nogué, 1999; Anholt, 2007a). The territorial brand thus entails the reinvention
of places through a process of brand construction (branding) based on the promotion of
the individual and collective identities of geographical spaces; these identities, in turn, are
imbued with the intangible factors associated with their respective territorial identities.
Tipus de document
Article
Llengua
Anglès
Paraules clau
Imatge de marca
Construcció de marca (Màrqueting)
Paisatge
Pàgines
6 p.
Publicat per
Asociación de Geógrafos Españoles
Citació
SAN EUGENIO VELA, J., 2013. Place branding: A conceptual and theoretical framework. Boletin de la Asociacion de Geografos Espanoles, (62), pp. 189-211+467-471.
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Articles [1389]
Drets
(c) Asociación de Geógrafos Españoles
Tots els drets reservats