Grau en Educació Social: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 110
-
Projecte per la creació d'un espai de joc/ludoteca a la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya
(2019-05)Has pensat mai què passaria si a les universitats de tot el món hi haguessin espais per a jugar? Jo sóc un estudiant d’Educació social de la universitat de Vic que m’agrada molt jugar, ho faig cada ... -
La relació materno-filial en situacions de violència masclista
(2019-05)Actualment la situació de violència masclista que ens envolta i afecta dia a dia a les dones en aquesta societat és un tema present i rellevant que inspira la necessitat de parlar-ne, reflexionar-hi i ... -
(Re)Visualitzant el treball sexual : una aproximació al treball sexual orientada a la tasca socioeducativa
(2019-05-17)El present document examina el treball sexual amb la finalitat de construir un marc de referència per a l'actuació socioeducativa amb aquest col·lectiu, partint de la premissa que cal conèixer per actuar. ... -
Com viuen el procés d'acollida les famílies acollidores: una aproximació a través de quatre experiències en el camp de Tarragona
(2019-05)L’acolliment familiar és una mesura de protecció d’infants i adolescents en situació de desemparament que vetlla pel desenvolupament integral del menor. Tot i això, segons dades de la Generalitat de ... -
Del centre al carrer: transició a la vida adulta
(2018-01)Aquest treball de final de grau d‟Educació Social es basa en l‟estudi sobre els recursos que tenen els joves de 18 anys al sortir del centre residencial d‟acció educativa. La recerca intenta comprovar ... -
Vivències i emocions del menor davant la imminent sortida del CRAE
(2018-05)L’objecte d’estudi del present Treball de Final de Grau es basa en dos eixos principals d’investigació. Per una banda, pretén conèixer com es viu el període previ immediat a l’emancipació dels joves ... -
L’Educador/a Social al Centre d'Atenció Primària
(2018-05)L’objecte d’estudi d’aquest treball Final de Grau és investigar sobre la figura de l’educador/a social en el camp sanitari concretament, al Centre d’Atenció Primària. Mitjançant una recerca qualitativa ... -
Educar amb cavalls. L’equinoteràpia, una teràpia complementaria del treball socioeducatiu en persones amb trastorn de conducta
(2018-05)L’estudi que es presenta a continuació té com a tema principal l’equinoteràpia aplicada a un col·lectiu determinat. Per aquest motiu, la principal finalitat d’aquesta recerca és identificar si l’equinoteràpia ... -
El dèficit auditiu i el coneixement que en tenen els estudiants d’Educació Social de la Universitat de Vic
(2018-05)El document que es mostra a continuació analitza el coneixement que tenen els estudiants d’Educació Social de la Universitat de Vic sobre el dèficit auditiu. L’objectiu principal és endinsar-nos en ... -
Com construeixen els adolescents la seva identitat a la xarxa digital
(2018-05)El present treball de Final de Grau es centra en investigar com afecta als adolescents l’ús que fan de les xarxes socials, en el procés de la construcció de la seva identitat. Per aprofundir en aquest ... -
L’impacte de les fonts de finançament en entitats del tercer sector social anglès: el cas del barri de Balsall Heath.
(2018-05)Aquest estudi de cas es proposa analitzar i interpretar l’impacte de diverses fonts de finançament en la sostenibilitat d’entitats socials, es basa en la història recent de quatre entitats de Balsall ... -
Escola i treball comunitari per a l’educació inclusiva. Anàlisi d’una realitat socioeducativa: Escola Xoriguer de Centelles
(2018-05-14)Actualment, en l’àmbit social i de l’educació s’hauria d’aposta per un treball comunitari, posicionat cap a una generació de noves aliances amb diferents actors de la comunitat educativa i social. ... -
El carrer com a espai de relació. Microetnografia sobre la creació de comunitat a l'espai públic
(2018-05)Els carrers, places i parcs d’una ciutat, barri o poble poden ser alguns dels llocs on les veïnes i veïns estableixin vincles socials a partir de les relacions informals. Podem considerar aquests ... -
Viure en un context d'islamofòbia. Una aproximació a través de relats de vida
(2017-05)Aquesta recerca té l’objectiu de conèixer com persones musulmanes viuen en un context d’islamofòbia. S’emmarca en la metodologia qualitativa orientada a la comprensió i a la interpretació, i a través ... -
Estereotips que generen identitats: les persones marroquines en l’entorn de Vic
(2017-05)L’objectiu principal d’aquesta recerca és conèixer quins efectes genera la convivència entre les persones autòctones i les persones marroquines en l’entorn del municipi de Vic. Prèviament a l’estudi, ... -
Una proposta de desenvolupament comunitari en el municipi de Figueró-Montmany
(2017-05)Aquest Treball de Final de Grau pretén aprofundir i reflexionar al voltant de conceptes comunitaris: desenvolupament, participació i capital social; amb la finalitat de construir una proposta d’intervenció ... -
Anàlisi de l’abandonament dels estudis postobligatoris de les noies marroquines a Manlleu. Trencant estereotips
(2017-05)El present treball de Final de Grau es centra en investigar les trajectòries educatives que viuen algunes noies d’origen immigrat de Manlleu. A partir de les seves històries de vida he pogut recollir ... -
Transsexualitat en l’àmbit familiar. Quins canvis es produeixen en el nucli familiar?
(2017-05)La investigació realitzada s’ha centrat en els possibles canvis en les dinàmiques familiars quan un membre de la família comunica a la resta que és una persona trans. S’introdueix el tema de què significa ... -
Adolescència i música. La transmissió d’estereotips de gènere
(2017-05)L’objecte d’estudi del treball final de grau és investigar sobre la influència de la música en la transmissió d’estereotips de gènere en l’adolescència. Partint de la incidència que té la música actualment ... -
Els valors com a mitjà socioeducatiu en el futbol
(2017-05)Aquest treball de recerca es basa en l'estudi sobre com l'aplicació dels valors en l'àmbit esportiu, concretament el futbol, afavoreix la formació dels joves que el practiquen. Per poder-ho realitzar, ...