L’Educació en valors a les classe d'educació física als instituts
Author
Publication date
2013-05-10Abstract
l’educació física esdevé un excel·lent camp d’actuació per educar en valors a
l’alumnat, sent aquesta una necessitat social existent segons els experts. El propòsit d’aquesta
investigació és saber com i de quina manera s’educa en valors a les classes d’educació física, si
és que es fa, i des d’un punt de vista del professorat. A través d’una recerca teòrica en l’àmbit,
complementada amb 4 entrevistes a professorat d’educació física en actiu i amb més de 20 anys
d’experiència, s’analitza qualitativament l’estat actual de l’educació en valors als instituts.
L’anàlisi del marc teòric ressalta la importància que per desenvolupar aquests valors personals i
socials, cal seguir un procés adequat, planificat i conscient per part del professorat. La part
aplicada de l’estudi suggereix que en general es tenen en compte valors com el respecte i la
cooperació durant el transcurs de les classes d’educació física, però que no es desenvolupen de
forma eficient per manca de recursos i per infravalorar la seva importància. La investigació
conclou que l’educació en valors als instituts, ha de ser una tasca transversal i coordinada amb
d’altres agents fora d’aquest àmbit escolar, com són els entrenadors/es de clubs esportius, els
pares i les mares i d’altres institucions implicades en el procés educatiu de l’alumnat. A partir
d’aquesta anàlisi es vol promoure l’educació física com a eina per desenvolupar els valors en
l’alumnat.
Physical Education becomes an excellent field of intervention to educate students in
values, this being an existing social necessity according to experts. The purpose of this research
is to assess how values, if done at all, are being taught in physical education classes and from
the teachers’ point of view. Through a theoretical research in the field supplemented by personal
interviews with four active physical education teachers with over 20 years of experience, the
state of education in values in High School is analyzed. In order to develop these social and
personal values, the theoretical analysis high lights the importance of teachers following an
adequate and consciously planned process. The applied part of the study suggests that values
such as respect and cooperation are generally considered during the course of physical
education classes; but that they are not developed efficiently due to lack of resources and
underestimated importance. The research concludes that education in values in High School,
should be across-sectional task that should be coordinated with other agents outside the school
environment, such as coaches sports clubs, parents and other institutions involved in the
education of students. Results from this analysis underline the importance of promoting physical
education as a tool to develop students’ values.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació física
Esports
Educació en valors
Educació secundària obligatòria
Professors -- Actituds
Pages
62 p.
Note
Curs 2012-2013
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/