Anàlisi de les diferències en la conducta motriu dels alumnes de l'ESO durant la realització d'un joc col·lectiu
Author
Publication date
2013-05Abstract
Partint de la base que no tots els alumnes es desenvolupen de la mateixa manera en
el marc de les pràctiques esportives col·lectives a l’àrea d’Educació Física, per què no
indagar dins el comportament motor de cadascun d’ells i veure’n les diferències? Arran
d’aquesta qüestió, el següent estudi pretén evidenciar les diferències més
significatives que s’estableixen sobre les conductes motrius dels alumnes de 3r i 4t de
l’ESO durant la realització d’un joc esportiu col·lectiu. Així doncs, la mostra va ser
seleccionada en funció de si els alumnes realitzaven, o no, algun tipus de modalitat
esportiva fora de l’escola (individual i/o col·lectiva).
Per tal de poder determinar aquestes diferències, es va utilitzar l’observació indirecta
d’imatges enregistrades en vídeo. Amb l’ajuda de fulls d’observació ajustats al joc en
concret i d’un instrument d’avaluació, s’havien de registrar de forma pertinent les
conductes motrius dels alumnes durant la realització del joc esportiu col·lectiu
seleccionat.
Els resultats i les conclusions finals s’han extret a partir dels valors representats en la
graella d’observació i de la puntuació final obtinguda mitjançant l’instrument
d’avaluació emprat.
Assuming that not all students develop the same way in the context of collective sports
concerning the area of Physical Education, why not to inquire into the behaviour of
each engine and, thus, see the differences? Consistently, the following study aims to
explore and show the most significant differences that are established on the motor
behaviour among students of 3rd and 4th of ESO during the performance of collective
sport game. The sample was selected taking into account the performance, or not, of
extracurricular sports (individual and/or collective).
In order to determine these differences, an indirect observation of videotaped images
was used. Helped by observation sheets which fit the selected game and an assessment tool, the students’ motor behaviour had to be registered appropriately
during the performance of the aforementioned game.
The results and conclusions are drawn from the values represented on the observation
grid and, also, taking into consideration the final score obtained by the assessment tool
used.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Educació física
Motricitat
Educació secundària obligatòria
Jocs d'equip
Pages
49 p.
Note
Curs 2012-2013
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/