Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic. Departament de Pedagogia
dc.contributor.authorArumí Prat, Joan
dc.date.accessioned2014-04-04T10:33:47Z
dc.date.available2014-04-04T10:33:47Z
dc.date.created2014-01-15
dc.date.issued2014-01-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/2848
dc.description.abstractEn la primera part de la tesi l’autor s’identifica amb un model d'entrenador que té en consideració la comunicació dels seus esportistes i que, com a conseqüència, utilitza estratègies d’aprenentatge cooperatiu. Sota l'enfocament constructivista en educació i la perspectiva sociocultural l’autor va construint un perfil d'entrenador que veu a l'esportista com un agent actiu i entén la cooperació com un procés de comunicació. En la segona part, el disseny i desenvolupament de la recerca, es contextualitza la recerca, s'exposa la metodologia i els instruments utilitzats per l'obtenció de la informació. Les dades bàsiques s’obtenen a partir dels diàlegs que es produeixen a dins del vestidor d’un equip de bàsquet infantil. Analitzades les dades es justifica la utilització de la narrativa com la forma més adient per representar-les. Finalment es narra l'experiència des de l'etnografia. L’autor utilitza l'escriptura com un mètode de recerca per mostrar la relació entre cooperació i competició i trencar amb dicotomies establertes com la d’entrenador cooperatiu / entrenador tradicional o cooperació / competició.ca_ES
dc.description.abstractIn the first part of the thesis, the author identifies himself as a trainer who takes into consideration the communication among his players and, as a consequence, uses strategies from cooperative learning. Under the constructivist approach in education and the sociocultural perspective, the author built a coach’s profile which sees the athletes as an active agent and understands the cooperation as a communication process. In the second part, it is introduced the design and development of the research. The research is set in a context by exposing the methodology and the tools used for gathering information. The row data is recorded and recollected from the team’s dialogues inside the changing room. After the analysis of the data, the use of the narrative is justified as the most adequate way to represent it. Finally, the information is ethnographically narrated. The author uses the writing as a research method that shows the relationship between cooperation and competition and also breaks up previous dichotomies established such as cooperative coach / traditional coach or cooperation / competition.ca_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent196 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.publisherUniversitat de Vic
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonsca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ca_ES
dc.subject.otherBasquetbol -- Competicionsca_ES
dc.subject.otherBasquetbol -- Entrenamentca_ES
dc.subject.otherAprenentatge -- Treball en equipca_ES
dc.subject.otherEntrenadors (Esport)ca_ES
dc.titleCooperar per competir: Narratives d'un entrenador de bàsquet infantilca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisca_ES
dc.identifier.dlB-9548-2014
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.contributor.directorMartín i Horcajo, Montse
dc.contributor.directorPujolàs Maset, Pere


Files in this item

 
 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint