Mostra el registre parcial de l'element

dc.contributorUniversitat de Vic. Facultat d'Empresa i Comunicació
dc.contributorUniversitat de Vic. Grup de Recerca en Interaccions Digitals
dc.contributor.authorScolari, Carlos Alberto
dc.date.accessioned2014-04-10T11:07:48Z
dc.date.available2014-04-10T11:07:48Z
dc.date.created2008
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationScolari, C. A. (2008). Online brands: Branding, possible worlds, and interactive grammars. Semiotica, 169 (1-4), 169-188.ca_ES
dc.identifier.issn1613-3692
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/2869
dc.description.abstractThis paper proposes to reflect from a semiotic perspective on the transformation that brands have undergone since the rise of the Internet. After a brief theoretical introduction to digital communication and the semiotics of brands, the case of the Google brand is analyzed by applying concepts of generative and interpretive semiotics. The paper holds that the iconic and linguistic enunciations are secondary with respect to interaction. In digital media interaction — the interactive experience that the Internet user lives — is a fundamental component of the hypermedia cocktail and occupies a central position in the brand building process. The article concludes with some of the questions and special characteristics raised by so-called eBranding.ca_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent21 p.ca_ES
dc.language.isoengca_ES
dc.publisherWalter de Gruyterca_ES
dc.rightsTots els drets reservatsca_ES
dc.subject.otherSemiòticaca_ES
dc.subject.otherInternetca_ES
dc.subject.otherConstrucció de marca (Màrqueting)ca_ES
dc.titleOnline brands: Branding, possible worlds, and interactive grammarsca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_ES
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1515/SEM.2008.030
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.indexacioIndexat a SCOPUSca_ES


Fitxers en aquest element

 

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)

Mostra el registre parcial de l'element

Comparteix a TwitterComparteix a LinkedinComparteix a FacebookComparteix a TelegramComparteix a WhatsappImprimeix