Compartir per construir. Aprendre a valorar àlbums a cicle inicial
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2010ISSN
1133-9845
Resum
L’aplicació d’una intervenció didàctica basada en l’acte de compartir percepcions,
desconcerts i valoracions sobre àlbums il·lustrats facilita l’adquisició
d’aprenentatges metaliteraris i permet desenvolupar la capacitat de formular
els propis judicis sobre les obres. Les característiques específiques dels àlbums,
com ara la interrelació de codi visual i textual, esdevenen un element essencial
en el desenvolupament de la competència literària i la capacitat crítica dels
primers lectors.
Teaching based on sharing perceptions, uncertainty and assessments of illustrated
albums facilitates the acquisition on meta-literary learning and helps
develop the ability to formulate personal judgements on works. This article looks
at specific features of albums and how the interrelation between visual
and textual codes plays a key role in developing literary competence and critical
capacity in young readers.
Tipus de document
Article
Llengua
Català
Paraules clau
Literatura didàctica
Àlbum
Pàgines
10 p.
Publicat per
Graó
Citació
Amat Castells, V. (2010). Compartir per construir. Aprendre a valorar àlbums a cicle inicial. Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, (52), 32-41.
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
- Articles [1395]
Drets
(c) Graó, 2010
Tots els drets reservats