Mostra el registre parcial de l'element
La interacció oral entre mestre i alumnes Les preguntes d’un mestre novell en una classe de llengua
dc.contributor | Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor.author | Casas-Deseures, Mariona | |
dc.contributor.author | Comajoan, Llorenç | |
dc.contributor.author | Puntí i Jubany, Teresa | |
dc.date.accessioned | 2014-05-28T10:58:37Z | |
dc.date.available | 2014-05-28T10:58:37Z | |
dc.date.created | 2011 | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Casas Deseuras, M., Comajoan Colomé, L., & Puntí Jubany, M. T. (2011). La interacció oral entre mestre i alumnes. Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, (55), 101-114. | ca_ES |
dc.identifier.issn | 1133-9845 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/3085 | |
dc.description.abstract | L’article presenta un estudi de cas que analitza la interacció oral entre mestre i alumnes en una aula d’educació primària. L’objecte d’estudi són les qüestions que formula un mestre novell en una classe de llengua a quart de primària atenent la doble funció que exerceixen: la gestió de l’aula i la construcció del coneixement. S’hi analitzen els tipus de preguntes que fa el docent i el seu rendiment com a estratègia didàctica per aprendre llengua. Els resultats mostren que la interacció oral per se té un valor relatiu de cara a l’aprenentatge. Per això s’hi proposen reflexions didàctiques sobre les condicions que haurien de garantir que les preguntes funcionessin com a estratègia de construcció de coneixement. | ca_ES |
dc.description.abstract | This article presents a case study that analyses oral interaction between teacher and students in a primary classroom. The aim of this study are the questions posed by a new teacher in a fourth-year primary language class, paying attention to their twofold function: managing the class and building knowledge. The kinds of questions posed by the teacher are analysed, along with their performance as a teaching strategy for language learning. The findings show the oral interaction per se has relative value in terms of learning. It sets out some teaching reflections on the conditions to ensure questions work as a strategy for building knowledge. | ca_ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 14 p. | ca_ES |
dc.language.iso | cat | ca_ES |
dc.publisher | Graó | ca_ES |
dc.rights | Tots els drets reservats | ca_ES |
dc.rights.uri | (c) Graó, 2011 | |
dc.subject.other | Mestres i alumnes | ca_ES |
dc.subject.other | Llengua i ensenyament | ca_ES |
dc.title | La interacció oral entre mestre i alumnes Les preguntes d’un mestre novell en una classe de llengua | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | ca_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/publishedVersion | ca_ES |
dc.indexacio | Indexat a CARHUS+ | ca_ES |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Articles [1.389]