dc.contributor | Universitat de Vic. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor.author | Casas-Deseures, Mariona | |
dc.contributor.author | Comajoan, Llorenç | |
dc.contributor.author | Puntí i Jubany, Teresa | |
dc.date.accessioned | 2014-05-28T10:58:37Z | |
dc.date.available | 2014-05-28T10:58:37Z | |
dc.date.created | 2011 | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.citation | Casas Deseuras, M., Comajoan Colomé, L., & Puntí Jubany, M. T. (2011). La interacció oral entre mestre i alumnes. Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, (55), 101-114. | ca_ES |
dc.identifier.issn | 1133-9845 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/3085 | |
dc.description.abstract | L’article presenta un estudi de cas que analitza la interacció oral entre mestre i alumnes
en una aula d’educació primària. L’objecte d’estudi són les qüestions que formula
un mestre novell en una classe de llengua a quart de primària atenent la doble
funció que exerceixen: la gestió de l’aula i la construcció del coneixement. S’hi analitzen
els tipus de preguntes que fa el docent i el seu rendiment com a estratègia
didàctica per aprendre llengua. Els resultats mostren que la interacció oral per se té
un valor relatiu de cara a l’aprenentatge. Per això s’hi proposen reflexions didàctiques
sobre les condicions que haurien de garantir que les preguntes funcionessin
com a estratègia de construcció de coneixement. | ca_ES |
dc.description.abstract | This article presents a case study that analyses oral interaction between teacher and
students in a primary classroom. The aim of this study are the questions posed by a
new teacher in a fourth-year primary language class, paying attention to their twofold
function: managing the class and building knowledge. The kinds of questions
posed by the teacher are analysed, along with their performance as a teaching strategy
for language learning. The findings show the oral interaction per se has relative
value in terms of learning. It sets out some teaching reflections on the conditions
to ensure questions work as a strategy for building knowledge. | ca_ES |
dc.format | application/pdf | |
dc.format.extent | 14 p. | ca_ES |
dc.language.iso | cat | ca_ES |
dc.publisher | Graó | ca_ES |
dc.rights | Tots els drets reservats | ca_ES |
dc.rights.uri | (c) Graó, 2011 | |
dc.subject.other | Mestres i alumnes | ca_ES |
dc.subject.other | Llengua i ensenyament | ca_ES |
dc.title | La interacció oral entre mestre i alumnes Les preguntes d’un mestre novell en una classe de llengua | ca_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | ca_ES |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | ca_ES |
dc.type.version | info:eu-repo/publishedVersion | ca_ES |
dc.indexacio | Indexat a CARHUS+ | ca_ES |