Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic. Facultat de Ciències Humanes, Traducció i Documentació
dc.contributor.authorKeim, Lucrecia
dc.contributor.authorEsteve Ruescas, Olga
dc.contributor.authorCarandell, Zinca
dc.date.accessioned2014-05-28T11:20:20Z
dc.date.available2014-05-28T11:20:20Z
dc.date.created2006
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationKeim Cubas, L., Esteve, O., & Carandell, Z. (2006). El portafolis en formació del professorat: un instrument al servei de la reflexió en i sobre la pràctica docent. Articles de didàctica de la llengua i la literatura, abril/maig/juny(39), 35-47.ca_ES
dc.identifier.issn1133-9845
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/3086
dc.description.abstractLa darrera recerca en l'àmbit dels processos formatius de professorat advoquen per un canvi o replantejament dels models de formació actuals. Segons els resultats d'aquesta recerca, els docents «es formen millor»: a) si s'estableix un vincle clar i directe amb les experiències pròpies; b) a partir d'aquestes experiències i de l'observació de la pròpia actuació (així es fomenta un procés de reflexió que porti a la cerca de noves alternatives pedagògiques, i això d'una manera sistematitzada, autònoma i realista). Es tracta, així doncs, de trobar eines o instruments que ajudin el docent a fomentar processos de conscienciació i de reflexió sobre la seva pròpia pràctica docent, per tal de millorar-la. L'objectiu d'aquest article és presentar un instrument que sembla ser especialment útil en aquest marc: el Portafoli Docent. En primer lloc, en descriurem l'essència, els objectius i les característiques. Seguidament, revisarem l'ús del portafoli en grups de formació de professorat de secundària i d'adults, tot fent referència a experiències concretes, tant dins de l'àmbit espanyol com europeu. Finalment, reflexionarem sobre els avantatges i les possibilitats d'ús del portafoli en la formació de professorat de secundària, a partir d'algunes experiències.ca_ES
dc.description.abstractRecent research on the field of teacher training processes pleads for a change or a revision of current training models. According to the results that this research offers, teachers «are better trained»: a) if a clear and direct bound is established with self experiences; b) from these experiences and the observation of self performance (so that there is an enhancement of a reflective process that leads to the search of new pedagogical alternatives in a systematized, autonomous and realistic way). Therefore, we try to find tools or instruments that help the teacher to increase conscious reflective processes about their own teaching practice in order to improve it. The aim of this article is to present an instrument that seems to be especially useful within this framework: the Teacher’s Portfolio. First of all we will describe the essence, the aims and the characteristics of the teacher’s portfolio. Next, we will revise the use of the portfolio in secondary and adults’ teacher training groups, referring to particular experiences, both in Spanish and European scope. Finally, we will reflect on the advantages and the possibilities of the use of the portfolio in secondary teacher training, from several experiences.ca_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent13 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.publisherGraóca_ES
dc.rights(c) Graó, 2006
dc.rightsTots els drets reservatsca_ES
dc.subject.otherProfessors -- Formacióca_ES
dc.titleEl portafolis en la formació de professorat: un instrument al servei de la reflexió en i sobre la pràctica docentca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessca_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/publishedVersionca_ES
dc.indexacioIndexat a CARHUS+ca_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint