Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic. Facultat de Ciències Humanes, Traducció i Documentació
dc.contributorUniversitat de Vic. Grup de Recerca en Estudis de gènere
dc.contributor.authorGonzález Davies, María
dc.date.accessioned2014-06-04T12:31:05Z
dc.date.available2014-06-04T12:31:05Z
dc.date.created2006
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationGonzález Davies, M. (2006). Challenges for the New Century: Schools for all and narrowing gaps through transformation pedagogies. Quaderns: revista de traducció, (13), 41-54.ca_ES
dc.identifier.issn1138-5790
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/3115
dc.description.abstractLa pedagogia ha tractat la qüestió de gènere i d’educació? I si és el cas, de quina manera? Quins han estat els resultats? Tant el valor de l’educació com el de gènere foren qüestionats i revisats al començament del segle XX. Els resultats d’aquelles reflexions i les batalles lluitades per millorar les condicions, comencen a sentir-se cent anys més tard. Aquest article inclourà primerament una visió general de la situació de la dona en l’educació en l’àmbit mundial. En segon lloc, se centrarà en els enfocaments pedagògics transformacionals que de manera gradual comencen a introduir-se en els sistemes educatius convencionals —també en algunes universitats i programes de traducció—, secundats d’una banda pels principis de democràcia, diàleg, carnaval, experimentació i (socio) constructivisme, i per la neurociència i la psicologia de l’altra. És evident que aquests enfocaments desafien la discriminació i afavoreixen la creació de ponts, no tan sols entre gèneres, sinó també entre etnicitats i classes socialca_ES
dc.description.abstractHave Pedagogy Studies addressed the concerns of Gender and Education? If so, how? What are the outcomes? At the turn of the twentieth century, both gender and educational values were questioned and revised. The consequences of those reflections and of the battles fought to improve conditions are beginning to be felt a hundred years later. This paper will first include an overview of the situation of women in education worldwide. Second, it will focus on the transformational pedagogical approaches that are gradually making their way into mainstream educational systems and are underpinned by the principles of democracy, dialogue, carnival, experimentation and (socio)construction, on the one hand, and by neuroscience and psychology on the other, in as much as these approaches challenge discrimination and favour bridge building, not only across genders, but also across ethnicities and social classes.ca_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent14 p.ca_ES
dc.language.isoengca_ES
dc.publisherUniversitat Autònoma de Barcelonaca_ES
dc.rights(c) Universitat Autònoma de Barcelona, 2006
dc.rightsTots els drets reservatsca_ES
dc.subject.otherEscolesca_ES
dc.subject.otherPedagogiaca_ES
dc.subject.otherPsicologiaca_ES
dc.subject.otherNeurociènciesca_ES
dc.titleChallenges for the New Century Schools for All and Narrowing Gaps through Transformation Pedagogiesca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleca_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/publishedVersionca_ES
dc.indexacioIndexat a CARHUS+ca_ES


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint