Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic. Escola Politècnica Superior. Enginyeria Tècnica Industrial
dc.contributor.authorGarreta Ferrer, Pere
dc.date.accessioned2014-07-23T10:47:35Z
dc.date.available2014-07-23T10:47:35Z
dc.date.created2014-06
dc.date.issued2014-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/3230
dc.descriptionCurs 2013-2014
dc.description.abstractSón habituals entre els aeromodelistes les discussions que giren al voltant de la potència dels motors d’explosió i quina hèlix va millor. La manca d’informació tècnica dels motors i de les hèlix fa que aquestes discussions de vegades tinguin una validesa molt limitada, doncs es fonamenten simplement en les sensacions i percepcions subjectives de cadascun dels pilots, sobretot quan es parla de potència. En aquest projecte s’utilitzarà un dinamòmetre inercial, consistent en un volant d’inèrcia el qual s’accelerarà fins assolir les revolucions per minut màximes. La acceleració d’aquest volant mesurat en intervals de temps regulars i conegut el moment d’inèrcia del volant ens permetrà calcular el parell motor i la potència a diferents règims de revolucions per minut. Per altra banda es pretén comparar diferents hèlix muntades en un mateix motor per poder-ne comparar la tracció a diferents revolucions per minut. La tracció es mesurarà utilitzant una cèl·lula de càrrega. Les dades d’ambdós bancs de proves seran recollits i emmagatzemats per un PC amb un software fet a mida per aquest projecte. Una vegada finalitzat cada test es mostraran les dades obtingudes, tant els numèricament com gràficament, permetent a més comparar el resultat de diferents tests, de diferents motors i de diferents hèlix.ca_ES
dc.description.abstractIt is frequent between model airplane pilots to disease about the power of their internal combustion engines and which propeller is more adequate to each engine. There is not available a lot of technical information about these engine and the propellers, and this converts these disease to low importance, the information of the pilots is based mainly in the subjective feelings during the flights. In this project we will use an inertial dynamometer, with a flywheel that will be accelerated to its maximum revolutions per minute. The acceleration of the flywheel measured in time intervals and known the moment of inertia of the flywheel will allow to us to calculate the torque and power of the engines at different speeds. On the other hand we want to compare different propellers installed in a same engine to compare the thrust at different speeds. The thrust will be measured using a load cell. The data collected in both test benches will be stored in a PC provided with a software designed for this project. Once each test finished, the software will show the data, numerically and graphically, allowing to the user to compare different tests of different engines and different propellers.ca_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent91 p.ca_ES
dc.language.isocatca_ES
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonsca_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ca_ES
dc.subject.otherAeromodelismeca_ES
dc.subject.otherMotorsca_ES
dc.titleBancs de proves per motors de modelismeca_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisca_ES
dc.description.versionDirector/a: Pere Martí i Puig
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessca_ES


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir